Gå til innhold
  • Bli medlem

71° Nord....igjen


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvis man ikke har store utvalget kan jeg skjønne at man kan spise seg lei - men skulle regne med de hadde fått det de kunne peke på av utvalg siden det jo er en sponsor for programmet.

Når man er sliten nok så er jo en pose real godt som gull ute på tur.

Men må erkjenne at jeg har opplevd å sitte med en pose real mens andre satt med ferske baguetter og cola og da var det ikke fullt så godt. Men det var ikke på tur vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nåja.. jeg vet ikke om jeg vil beskylde dem for å være kresen... jeg har spist mine poser med real, og har definitivt ikke ord på meg for å være kresen, men jeg drar ikke på en tur til hvor jeg baserer meg på real.

Etterhvert så smaker alt sammen bare lim. selv knekkbrød med smør er mer apetittelig. og knekkebrød er ganske kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv er jeg heller ikke kjent for å være kresen.....men etter 1 måned med stridsrasjon til frokost, lunsj og middag som jo må være i samme bås som Real, er det ikke veldig fristende lengre....det går greit, men ikke hurramegrundtstemning når neste pose åpnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da er 71 grader nord igang igjen og jeg sitter her nede i Nerderland og nyter synet av norsk natur og underholdning av 14 ivrige mennesker.

Det jeg lurer på når jeg ser på er; hva i huleste er det de har i sekken? Selv prøver jeg å være noenlunde lettvekts når jeg går med sekk, men disse folka ser ut som de har prøvd å få så mye som mulig ned i sekken (og i år later de til å være fargeblinde hele gjengen)! Er det noen her som har peiling på hva de har i sekkene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at det utstyr de får levert til personlig bruk og fellesutstyr utgjør ca 30 kilo inkl. sekk.

De har jo overnattingsutstyr, klær og sko til forskjellig anledninger og vær De har dog mindre mat enn en ukesturist på fjellet siden de får påfyll mellom etappene. Spesielle oopdrag får de utstyr som f.eks padlevester og slikt.

Men det er det jeg har hørt, vet ikke om alt er riktig. Kan vel ha variert litt fra år til år og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å se en utstyrsliste.

Fikk klemt in en liten reklame på tvnorge chatten for fjellforum, hvem vet, kanskje vi får mona på besøk etter hvert. Synes det var synd hun gikk ut, synes fra det vi så av henne at hu var ei grepa jente med hodet godt skrudd på. :-)

(takk til mod for flytting av meldinga mi. Så ikke denne tråden da jeg søkte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 71 grader nord igang igjen og jeg sitter her nede i Nerderland og nyter synet av norsk natur og underholdning av 14 ivrige mennesker.

Det jeg lurer på når jeg ser på er; hva i huleste er det de har i sekken? Selv prøver jeg å være noenlunde lettvekts når jeg går med sekk, men disse folka ser ut som de har prøvd å få så mye som mulig ned i sekken (og i år later de til å være fargeblinde hele gjengen)! Er det noen her som har peiling på hva de har i sekkene sine?

Jeg skjønner heller ikke hva de har i sekken!? For en tur på flere uker har jeg mindre sekk, og da snakker vi mat, gass, brenner, telt, sovepose, liggeunderlag og det som måtte trengs til en skikkelig langtur.. ENDA har de større sekk, så jeg får nesten inntrykk av at de får beskjed om å pakke de svære eller så slenger de bare klærne oppi og fyller resten med ballonger... De GÅR jo heller ikke hele tiden, mye andre aktiviteter, så jeg forstår bare ikke strls. på de sekkene jeg....(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona ble kjapt en favoritt hos meg også, veldig synd hun røyk ut! Jeg lurer på om tvnorge har valgt bort utstemmingskonseptet i årets 71 gr. Nord? I går var det jo taperen av konkurransen som måtte dra hjem. Hadde vært moro om de kunne fortsette slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litegrann leting å voila: http://mariwedum.com/2010/11/er-det-rart-sekken-er-tung/

Vet ikke helt om den forklarte så mye for meg jeg. Jeg skjønner jo det at de må ha hatt masse stæsj i sekken, men med den lille lista der så bruker man jo ikke 100 liter og gud vet hvor mange kilo. Synes nesten det er rart at TVN ikke har noen folk som hjelper dem litt mer med å pakke fornuftig. Mer vekt er jo økt sjanse for skader tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Astrid burde hatt vett/skamfølelse nok til å "tape" i frikortkonkurransen. Jeg hadde skammet meg som en hund hadde jeg vært i hennes situasjon, og trukket meg eller "tapt" både for min egen del og andres. Helt greit å avlaste andre ved akutt skade e.l., men med Astrid ser det ut til å bli en permanent ordning. Men det er vel derfor TVN valge henne ut, de så vel potensiale hun hadde som en som kan bidra til episoder som engasjerer/provoserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid burde hatt vett/skamfølelse nok til å "tape" i frikortkonkurransen. Jeg hadde skammet meg som en hund hadde jeg vært i hennes situasjon, og trukket meg eller "tapt" både for min egen del og andres. Helt greit å avlaste andre ved akutt skade e.l., men med Astrid ser det ut til å bli en permanent ordning. Men det er vel derfor TVN valge henne ut, de så vel potensiale hun hadde som en som kan bidra til episoder som engasjerer/provoserer.

Det er først og fremst en konkurranse. Selvsagt trekker man seg ikke når man har muligheten til å vinne det man kan vinne. Ville vært idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først og fremst en konkurranse. Selvsagt trekker man seg ikke når man har muligheten til å vinne det man kan vinne. Ville vært idioti.

Det er først og fremst TV-underholdning, og TVN har håndplukket deltagere som har potensiale til å lage god søppel-TV. Hvis det hadde vært en konkurranse, så ville jo Petter Northug vunnet hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.