Gå til innhold
  • Bli medlem

71° Nord....igjen


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Men for noe talentløs roing

Tror nok Olav Tufte hadde fått latterkrampe hvis han hadde sett den gjengen. De burde hatt med seg stortromme så kunne den som satt ved siden av rormannen slått takten.

Det er kanske litt tidlig, men jeg tipper Mali vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Artig egg som de måtte over. :D

Men for noe talentløs roing! Det er jo ikke vanskelig å ro og det virket som at gutta ikke gadd å gjøre en skikkelig innsats. Mistenker at de manglet inspirasjon fordi de var ledet av en dame, noe de åpenbart ikke likte. Bra at en av dem ble sendt hjem. :wink:

Det jeg likte best var matbordet. :D Blir skikkelig sulten og keen på tur når jeg ser så mye digg turmat. :D

Ja, eggen så spennende ut vakkert ut. Stakkers Trym. Jeg har også høydeskrekk, så jeg skjønner akkurat hvordan han følte seg.

Damen som ledet hadde laveste poengsum i gruppen og hadde nok blitt stemt ut hvis hun ikke hadde vunnet frikortet. Det kan ha vært en grunn til at gruppen ikke rodde så veldig hardt. Den andre båten som tok inn mye vann hadde all grunn til å komme i land fortest mulig...

Helt utrolig hvis sjokkert kvinner kan se ut ved tanken på et hårklipp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens episode var et langt gjesp (eller mye spoling på opptaket om du vil (71 grader nord er betraktlig bedre når man ikke må følge sendingen)) Tatovering eller hårklipp, fjasete kriterier som ikke kan sammenlignes, godt han sto over.Turen over Otrøya var jo inspirernde, den må nok tas ved anledning. Ro til Bud ja, de var heldig med været, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Klart det er underholdande! Men det at det var skredfare 5, då kan no folk tenke som at dette er "normalt" for vinteren og at dette kanskje berre er middels fare( I ein skala frå 1-10 kanskje?), noko som kanskje kan forvirre nybyrjarar som har tenkt seg på tur?

I dagens program klarte de det igjen! Det var neimen ikke MEGET STOR snøskredfare på deres maitur på Svalbard :) 75 grader helling var det nok heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, mye flotte bilder osv, men det er ikke fritt for at jeg blir litt irritert når de påstår at de nærmest setter verdensrekord i brattkjøring. Skredgraderinga er også helt på trynet, kan ikke ha vært mer enn maks grad 2 der de kjørte, og aldri i livet om det var 4. En bitte liten knaus de må forsere blir også omtalt som "den veggen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 grader helling var det nok heller ikke.

Så de sa virkelig 75 grader!? :?

Jeg prøvde å tråkke litt på ergometersykkelen mens programmet gikk, og trodde jeg må ha hørt feil der. Tenkte kanskje at det må ha vært 35 eller 45 de sa. Men så var det altså 75… :o Tror neppe de hadde satt utfor fjellsiden med ski om den hadde vært så bratt! :wink:

Men det var jo nydelige bilder fra Svalbard, og jeg koste meg med naturen som ble vist. Det kriblet en del i skifoten da de ruslet bortover ryggene og på toppene, med den utsikten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de sa virkelig 75 grader!? :?

Jeg prøvde å tråkke litt på ergometersykkelen mens programmet gikk, og trodde jeg må ha hørt feil der. Tenkte kanskje at det må ha vært 35 eller 45 de sa. Men så var det altså 75… :o Tror neppe de hadde satt utfor fjellsiden med ski om den hadde vært så bratt! :wink:

Men det var jo nydelige bilder fra Svalbard, og jeg koste meg med naturen som ble vist. Det kriblet en del i skifoten da de ruslet bortover ryggene og på toppene, med den utsikten!

Jeg er ganske sikkert på at Mali sa ca 35 grader da de begynte å kjøre ned.

Mye fin natur og jeg syns årets deltakere gjør det bra, bl.a annet med tanke på at oppgavene er klar mer krevende enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener også hun sa 35 grader, men det spiller ingen rolle. Synes de klarte seg ganske bra, også opp "veggen". Det var jo bratt og hard snø rundt på sidene, og jeg vil jo tro at en suser her ville kunne gå riktig galt. Stusset litt på at han som sikret ikke var fast i noe, men det er mulig jeg så feil.

Lurer på om det er noen kroniske selvpinere her på tråden. De lider seg gjennom programmet uke etter uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ser man årets vinner i etterkant av den tiende serierunden vil jeg komme med et par påstander om programkonseptet:

- Personkonsentelasjoner er viktigst og ikke hvordan du presterer på øvelsene serien består av

- Man trenger ikke være noe dyktig på kart

- Fysiske prestasjoner er ikke viktig når det virkelig gjelder, det er ikke det som skiller vinnerne

Hva skal til for å bli en god vinner av et realityshow som skulle i følge tv-værten være det hardeste av sitt slag?

Er det nok å henge på lasset, eller skal man gå i front?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Man trenger ikke være noe dyktig på kart

Jeg har ikke sett så mange av episodene for 71grader nord i år, grunnet mangel på tid og til dels også ikke ønske om å kaste bort tid på en serie som jeg syns har blitt dårligere og dårligere med årene. Jeg tok meg imidlertid tid til å se finalen i kveld og syns det er hårreisende at man kan komme til finalen i 71grader nord uten å ha grunnleggende kunnskaper om bruk av kart og kompass som en av deltakerne tydlig vis ikke hadde. De fleste av oss klarer å lære seg dette etter EN gymtime med undervisning på ungdomskolen. I tillegg når man har vært på tur i 6uker og allikevel ikke har klart kunststykket å ikke lære seg disse grunnleggende kunnskapene for å ferdes i ukjent terreng synes jeg man ikke er en verdig deltaker og slettes ikke en verdig finalist i 71grader nord. Dette er bare en av tingene som er med på å skakkjøre dette programmet, selv om de skryter det opp i skyene av hvor hardt og tungt det liksom skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk desverre ikke sett hele finalen...må vel se gjennom finalen igjen. Wenche var tydeligvis litt av ei fjellgeit, men kom til kort i "garnet" med tau og karabiner. Virkelig tøft og sterkt av Benedicte!! Uansett så synes jeg programmet har vært engasjerende og spennende!! Jeg føler virkelig programmet som et høydepunkt på Tv. Vinneren er uansett en tøff person med tæl og gode egenskaper....selv om basiskunnskaper kanskje mangler hos enkelte!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt lokalpatriotisme, men i mange av disipinene har Mali vært mange hakk hvassere enn de andre finalistene. "Å mestre "syklinga" krevde såpass forhåndstrening at den store fordelen ved å kunne orientere og bære tungt forsvant i kryssinga av sundet. Synd.

All heder til Benedicte som var kjappest i nettet.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var knallbra av Benedicte. Det skal noe til å holde motivasjonen oppe når man hele tiden henger litt etter.

Det er fremdeles fornøyelig å lese at enkelte fremdeles tror det er de med størst muskler og størst O2-opptak som alltid vinner 71-grader nord. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles fornøyelig å lese at enkelte fremdeles tror det er de med størst muskler og størst O2-opptak som alltid vinner 71-grader nord. :D

Ja, at det ikke er de sprekeste som blir vinnerne i dette programmet sluttet jeg å irritere meg over for flere år siden. Det finnes nok av konkurranser rund omkring hvor man kan måle hvem som er sterkest/sprekest. At man bør inneha en viss dose ferdigheter for å kunne kalles en ”verdig” vinner av 71-grader nord, henger jeg dog med på. Men de som til slutt står igjen som vinnere av dette programmet, har jo spilt kortene sine ganske riktig. De som skiller seg ut i negativ retning mtp fysikk og ferdigheter, blir jo ofte stemt ut tidlig da de irriterer resten av deltakerne. Men mange ryker jo også pga at de blir ansett som sterke… :D

Som ”Atomsilda”, er 71-grader nord et høydepunkt på TV for meg også. Det er et av veldig få program jeg må få med meg i løpet av året. Å se en gjeng med forskjellige mennesker slite seg gjennom Norges land er litt artig. Ikke minst får man sett mye og variert natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært moro sett en superversjon med bare profilerte friluftsfolk og idrettsutøvere. Lars Monsen, Olaf Tufte, en langrennsløper, ++++++

Uten rebuser og flaksbaserte konkurranser. Bare rå kraft, teknikk, utholdenhet og psyke. Det hadde vært noe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.