Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva vil du legge igjen?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er mange tanker rundt hvilke utrustning man skal legge i sekken. Gode råd for hva som bør være med svirrer i luften overalt hvor fjellelskende mennesker samles, og meningene er svært sprikende. Mange er de uskrevene normer, som man ikke kan kritisere, eller stille spørsmålstegn ved. Selv liker jeg å stille spørsmål ved alt, for tvil og undring er respekt for kunnskap.

Derfor vill jeg her snu på spørsmålet: - Om du skulle ta ut en av gjenstandene i sekken og legge den igjen, hva ville det vært? (Noe du alltid har med)

”Utover mat og tak over hodet, er ting ren underholdning. Når underholdningen kjeder oss, er problemet at vi stadig trenger mer og ny underholdning.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

den vanlige kniven som følge med bestikk.. sovepose overtrekk.. lakenpose, den eine kjelen, den ekstra genseren, den eine vannflaska o.s.v.

Hadde 17kg tung sekk da eg gjekk josten på langs.. trur sekken vog ca 12-13 når eg kom heim ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mest dagsturer, gjerne veldig lange slike. Bruker vanligvis en 48 liters sekk, og denne veier gjerne opp mot 10 kg med "alt" (unntatt spesialutstyr som stegjern og klatreutstyr. Isøks er med).

Hvis jeg MÅTTE ta ut noe ville det nok blitt fjellduken. Har nesten alltid med en "king size thermo", og denne veier ca. 1,5 kg tror jeg. Sikkerhetsutstyr. Men aller helst ville jeg ikke tatt ut noe som helst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.