Gå til innhold
  • Bli medlem

Hallingskarvet


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, er det noen som har gått turen fra Prestholtseter til follaskaret/lordehytta? Tenker på å ta denne turen i juni og lurer på hvordan det er å gå fra Prestholt langs med Skarvet vestover.

Hvordan er underlaget på platået om man eventuellt går på toppen av Skarvet i samme retning, ikke noe særlig med for mye steinur om man har med hund.

Hilsen Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk den turen en helg sist i juni for noen år siden. Parkert øst for Prestholtseter gikk opp skarvsenden og ned fra Skarvet i sydsiden halvveis mot Folarskardet. Her hadde jeg teltet. Gikk neste dag langs under Skarvet og opp til Folarskardnuten. Mye snø vanlig rute til nuten, men bart og greit lenger til høyre.

Gikk langs skarvet tilbake og sener videre til Prestholtseter. Store deler av turen går på kortvokst vegetasjon og er meget lettgått.

Anbefales.. Men spørsmålet er hvor tidlig i juni snøen for alvor begynner å gi seg. Å baske med råtten snø er ikke noe morsomt. Tidlig i juni vil jeg i alle fall ikke anbefale det...

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for fint svar, Morten. Blir nok til at vi tar turen i slutten av juni, da er det 0sikkert ikke så mye råtten snø får vi håpe. :)

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mente selvsagt lenger til venstre, lenger til høyre enn den vanlige ruten fra Folarskardet til nuten blir det rimelig bratt. Ligger sogar en liten minibre her...

_______

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.