Gå til innhold
  • Bli medlem

Ferrino Telt?


Fisketryne

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe 2(3)personers helårstelt og vet for lite om dette.

I nettsøk etter info om Helsport Svalbard 3 ramlet jeg over en Ferrino Svalbard 3.

Jeg ble imponert av de 2 forteltene/inngangene og den store takhøyden.

Er det noen som har brukt et slikt telt og kan råde eller fraråde meg dette.

Ønsker all informasjon velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner dessverre ikke til akkurat det teltet. Men har hatt/testa 3 stk Ferrino telt, og er veldig godt fornøyd. Generelt må jeg si de holder regnet ute, smarte løsninger, kjapp å sette opp, ok vekt og pris på teltene. En kompis testa Svalbard 2 og brukte visst utrolig kort tid på å sette det opp. Problemet var at det ble veldig stramt, når de festet siste stangen til innerteltet (?), noe som kunne føre til ekstra slitasje og mulig revne stoffet etterhvert. Ikke sikker på om det gjelder 3 mannsteltet. Han gikk for Syncro 2. Sjekk nettsiden til Ferrino:

www.ferrino.it for videoer av teltet.

PS: Om noen sier noe negativt om andre Ferrino produkt, så kan det stemme. Men når det gjelder teltene er de generelt knallgode. Har prøvd litt av alt fra Ferrino, siden jeg tidligere jobbet med det - men kjenner som sagt ikke til de siste modellene de har kommet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, der fant jeg det. Finner også Ferrino teltene på mackinnon.no.

Blir muligens feil og sammenligne Svalbard 3 med Helsport sin navnebror ?

Kanskje en må opp på Ferrinos Snowboard 3?

Og da er ikke lenger prisen på det Italienske noe gunstigere.

Prøver å huske om jeg har eid noe italiensk som har fungert...........

Har aldri kjørt FIAT (Fix It Again Toni)!

Er fortsatt ute etter god(e)råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din Sport er riktig..

Jobbet der tidligere, så jeg kjenner Ferrino rimelig greit. Samt har jeg eid en del Ferrino opp gjennom.

Litt vanskelig å anbefale/fraråde, siden jeg ikke aner hva som er viktig for deg..

I utgangspunktet er i alle fall Ferrinoteltene gode, ikke noe spesielt å sette fingeren på.

Da kommer vi ned til pris og hva du foretrekker av løsninger i et telt.

Lykke til da

Edit: Hva gjør at du ikke heller vurderer Syncro 3? Utrolig raskt å slå opp, bedre løsning med klips-systemet på ytterteltet, lettere på vekt og rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Fisken: Ring Din Sport og fortell hva du vil ha og spør hva slags pris de kan gi deg. De er som regel rimeligere enn sine forhandlere.. i alle fall om du pruter hehe.

Om det ikke faller i smak, så er de greie på bytte osv. Greit nok at det blir litt styr med post, men det er det verdt om når du kjøper noe som skal brukes mye og lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, synes ikke (Scarpa 3) dette frister som vintertelt.

Har forlengst innsett att jeg ikke finner 1 telt som passer til alt, ønsker i denne omgang et vintertelt med god plass til 2.

Det skal også være greit å bruke for inntill 2-3 peroner om sommeren, når et telt på ca 5kg fordeles på 2 rygger er vi ikke langt unna

vekten av de lette 1-manns(soveposetrekk?) eller 1-manns to-mannsteltene.

På toppen av lista mi ligger Helsport Svalbard 3 High............

Erfaringer etterlyses, gjerne fra noen som har prøvd mye forskjellig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.