Gå til innhold
  • Bli medlem

Sørsmål om Satmap active 10 og Garmin Oregon 300


NJB

Anbefalte innlegg

Hei,skal kjøpe meg en gps og har sett på Satmap active 10 og Garmin Oregon 300.

Er det noen der ute som har erfaringer med overnevnte gps modeller og vil komme med noen anbefalinger om hvem jeg burde velge?

Ser Satmap får skryt i testen i video`n på kartbutikken.

Takker for svar.

Mvh.

Nils-jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener Satmap har for mye ulemper pr. dags dato , håper det retter seg.

1. Den bruker altfor lang tid på å få satelitt fix

2. Den bruker rasterkart, som igjenn gjør at konturer blir grøtete når man zoomer mye.

3. Når man velger spor opp og står mot sør snur kartet seg og alle navn står opp ned (fordi man bruker rasterisert M711-kart), jeg fatter ikke hvorfor man bruker slike kart da vektor kart har store fordeler ved bruk med GPS.

4. Vanskelig å få svar frga Ugland sugpport.

Jeg har i tillegg Garmin Oregon, som får sattelitt fix meget fort og har vektor kart og er en meget god GPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.... dette høres ikke bra ut.Alle butikkene som jeg ringte rundt til som solgte både Garmin og Satmap sa at Satmapen var bedre....Så jeg kjøpte meg akkurat en Satmap Active 10 for noen dager siden,men jeg har ikke fått prøvd den noe særlig enda. Jeg har ikke hatt noen tur gps før...jeg har bare hatt TomTom bil gps så jeg har ikke noe annet å sammenligne med,men jeg syntes også kartene var litt grøtete når jeg zoomet inn.

Må få sett på en Garmin Oregon300 og se hvordan kartet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.