Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan man jakte rype i Heidal?


Kokken Tor

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ble gjenfødt som småviltjeger i fjor høst og har i år fått låne ei kjempefin hytte ved Stålane mellom Heidalen og Murudalen. Skal ha med meg to førstegangsjegere dit 15 september. Jeg jaktet såvidt en dag på kvernbru-feltet der i fjor høst men vet svært lite om resten av området. Jeg har lett etter informasjon på nettet, men ingenting å finne. Savner kart med oppmerkede jaktområder på fjellstyrenes nettsider. Er det noen av dere som vet om noe slikt? Eller kan noen fortelle meg på hvor på kartet(norge 1-50 000. SKÅBU) mug-feltet ligger i forhold til kvernbru-feltet?. Jeg frykter nemlig at jeg må kjøre 3 timer opp til hydro texaco i Heidal (som stenger kl 1900) og spørre om jeg får se baksida på jaktkortene de selger. Eller kanskje jeg burde ringe dit å spørre den 18 år gamle jenta som jobber der.... :)

Blir veldig glad om noen her har litt tips og veiledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager Kokken, men jeg tror ikke noen jegere med vettet i behold vil fortelle deg hvor rypa finnes... Spør man, peker de i 99% av tilfellene i stikk motsatt retning. ;)

Ingen ære blant småviltjegere, vet du! Håper likevel at du finner ut av det! Skitt jakt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg Frifant. Jeg lurer i grunnen bare på hvilke områder det selges jaktkort for, og hvis jeg er heldig, hvor grensene for disse går. Hvilke som er bra eller ikke får jeg jo sjølsagt finne ut av sjøl. Mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Skjønner forøvrig ikke hva "pensj" er, men aner jeg en liten intern intern døl-spøk Krokfot? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte nå mest på rypene på puben jeg da....

Tok desverre en stegg med bilen på e-6 over dovrefjell ei natt tidlig i mai i år på vei til Harstad. Hadde ikke sjanse til å unngå smellen. :D Men den smakte fortreffelig etter en tur i stekapanna da jeg kom frem :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du Lompa. Men i følge Frifant er det trolig 99% sjanse for at du lyver :?

Jeg jakter ikke der selv, så hvorfor skulle jeg lyve? Var på tur med fjelloppsynet i traktene..... Men bevares, hvis du tror mer på en fri fant så... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fant ut av det tilslutt. Kjedelig, lite ,fryktelig dyrt, men vakkert, område med svært lite fugl. Gikk i 3 dager uten å se noe annen fugl enn forskjellige rovfugler som perleugle, ørn, musvåk og noe jeg tror var spurvehauk. Jeg jaktet høyt og lavt og dekket alt unntatt toppen av heidalsmuen(var nok der de hadde gjemt seg tenker jeg). Da orket jeg ikke mer og dro til mer kjente trakter. Da ble det iallefall fugl til en bedre rypemiddag, og en til å ha med hjem som bevis på at man har gjort annet enn å ligge på sofa å drikke øl.

Konklusjon: Borte bra men hjemme best! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.