Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen camp 3 pers eller Rondane 3


Kristian N

Anbefalte innlegg

sitter og leser om fjellheimen camp og Rondane. Et av disse teltene vil jeg ha, men hvilket??

Kan noen hjelpe meg? Leser at forskjelden er 0, 5 kg, så vekten har ikke noe serlig å si.

Lurer om noen har gode formeninger om disse teltene.

Takker for hjelpen

Kissa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Rondane 3 teltet og er godt fornøyd med det til normalt tur-/fjellbruk. Hvis du ikke bryr deg om den ekstra halvkiloen så ville jeg nok likevel valgt Fjellheimen siden du får 20 cm ekstra i høyden og noe ekstra lengde. Det er ikke mye plass under taket til det svære hodet mitt hvis det bøtter ned ute og jeg tilbringer tiden inne i Rondane-teltet. Spesielt hvis innerteltet er oppe blir det lavt.

For øvrig er teltene ganske like i utforming og kvalitet. Rondane teltet er kanskje noe mer stabilt i sterk vind, men hvis du har tenkt deg ut på ekstremturer er trolig andre telt bedre alternativ uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Rondane 3 sjøl, 4-5 år gammel modell med noe trangere inngang enn dagens modell. Jeg kjenner ikke fjellheimen, men som du ser på målene og bildene er jo Rondane mer lavprofiltelt som også gir lav høyde innvendig (90 cm mot fjellheimens 110 cm). Rondane-teltet skrår også ganske mye fra toppen mot fotenden, slik at du får mindre "tumleplass" enn i Fjellheimen. Det samme gjelder tildels i forteltet.

Rondane er et supert sovetelt i barmarkssesongen, men skal du bruke teltet vinterstid også ville jeg valgt Fjellheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Rondane 3 sjøl, 4-5 år gammel modell med noe trangere inngang enn dagens modell. Jeg kjenner ikke fjellheimen, men som du ser på målene og bildene er jo Rondane mer lavprofiltelt som også gir lav høyde innvendig (90 cm mot fjellheimens 110 cm). Rondane-teltet skrår også ganske mye fra toppen mot fotenden, slik at du får mindre "tumleplass" enn i Fjellheimen. Det samme gjelder tildels i forteltet.

Rondane er et supert sovetelt i barmarkssesongen, men skal du bruke teltet vinterstid også ville jeg valgt Fjellheimen.

Helt enig med Vegar her. Innvendig høyde betyr MYE hvis man er ute mer enn for ei helg. Dog, vanlig Fjellheimen er ikke et vintertelt. Det finnes egen "Ekstrem"-utgave til dette, men da mister du jo vektfordelen, og prisen tar av...

Har du råd så velger du Fjellheimen framfor Rondane, og etter første turen vet jeg at du ikke vil angre på det. Jeg foretrekker Camp-versjonen. Har et 3 Camp som jeg bruker når jeg har med meg noen på tur. Når jeg går alene bruker jeg Ringstind 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.