Gå til innhold
  • Bli medlem

Tundradalskyrkja


500fjell

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei,

Lurer på om du meiner nordvestryggen mot Steindalen, dvs mot vatn 1510?

Denne nordvestyggen er i allefall heilt grei og kan vel knapt kallast klyving.

Eit anna alternativ er nordaustryggen mot Tundradalsbandet. Denne adkomsten byr på enkel klyving.

Eg kan absolutt anbefale å gå runda om Sveinkollen, så får du og utsikt til den flotte "Heksegryte" mot Fortundalsbreen. Tundradalskyrkja er ein lite besøkt topp, som ofte kjem litt i skyggen av sin flotte nabo i vest.

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Peder! 8) Mente som du sier nordvestryggen mot Steindalen. Da satser jeg på den varianten på vei ned til Sota. Tverrådalskyrkja blir nok besøkt først, men siden jeg nylig forstod at en kan kjøre helt til Sota Sæter fra hovedveien tenkte jeg at denne Tundradalskyrkja kan bestiges en gang på hjemveien fra Stryn eller liknende :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.