Gå til innhold
  • Bli medlem

Colorado/Oregon vs Cs(x) 60


htorpe

Anbefalte innlegg

Hei, har noen erfaring med betjening av disse to nye gpsene i kalde omgivelser? Min erfaring er at Cs 60 montert på snøskuter er knotete å betjene med vott og vindvott. Colorado ser jo bra ut med stort betjeningshjul og stor hovedvalgknapp, men det er ikke alltid det som ser bra ut, er bra.

Noen som har noe å meddele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har betjent min 60CSx med vott uten problem, kjenner godt hvilken knapp man trykker på, men minuset med den på scooter er liten skjerm.

Coloradoen tror jeg kan bli vrien å treffe hovedknappen med vott(har bare testen den uten vott :wink: )

Oregon kan nok bli bra uten at jeg har fått testen den på vinteren med vott. Hvordan skjermen blir i kulden

gjenstår å se.

Vet ikke om det er kommet brakett til den slik at den kan monteres på scooter.

Har du nok peng, kjøp en Garmin 276C, glimrende til snøscooter :)

post-1089-133474575834_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så billig.

Ingenting å tenke på lenger, kjøp en 276C fra gpsdiscount.com

Kan i tillegg si at en kan bruke Topo kart, sjøkart, og bilnavigasjon på den. I den prisklassen så tror jeg ikke det er mulig

å oppdrive bedre skjerm enn 276C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

276 ja... Jeg har en 292c som jeg bruker i båten. Vet dere om det er mulig å bruke vanlige topokart på den? Den er jo enkel å montere på skuter. Men det var i grunnen vanlig håndholdt til turbruk som stod for tur denne gangen, derfor er jeg interessert i oregon, evt colorado.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg rimelig fornøyd med min Oregon, alltid noe man vil hatt anderledes, men.....

Nu blir det jo spennende med de nye 3D kartene som kommer i slutten av denne uke, begynnelse på neste.

http://www.lommekjent.no/produkter/topografiske-kart/

Gleder meg til å få testet disse.

Har hatt min gps ca 14 dager nå så jeg er rimelig fersk ang Oregon :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er mange meninger om Colorado, Oregon og 60CSX. Mange mener at sistnevnte er bedre enn de to andre på nøyaktig posisjon. Kålrabien led også drukningsdøden under en demonstrasjon i geocachingmiljøet i Oslo...

Mer å lese under Teknisk eller Geocaching på http://forum.gcinfo.no/.

I tillegg til nevnte Malfix tror jeg kartbutikken.no har brukbare priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.