Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken primus er dette?


Kenneth Osen

Anbefalte innlegg

Annonse

Ser ut som en sånn typisk (syd)europeisk sak der man skrur fast en punkteringsboks i den røde beholderen. Vil vel da tippe at den går på butan, for det er vel det som er vanligst i denne typer bokser. Hadde en blå variant av denne typen primus når jeg var på noen av mine første soloturer for 20 år siden. Navn og merke og sånt skal jeg ikke engang gjøre et forsøk å tippe på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noen sære rare bokser som kan ligne litt på de vanligste gassboksene med skrukobling, men som mangler gjengene. Tror det bare er CampingGaz (eller hva de nå heter...) som lager sånne bokser. Du finner dem neppe i en sportsbutikk, men av en eller annen grunn kan de finnes på noen bensinstasjoner.

Prøv på campingaz.com

Helt hva gassblangingen deres består av er jeg ikke 100% sikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg helt sikker du kan bruke en slik boks:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80636

Tilsvarende finnes fra en drøss leverandører, har aldri hatt problemer med andre enn de fra Plein Air, men der fikk jeg ikke gassen ut av boksen ved ca 10-12 grader.

Bare pass på at prislappen ikke er klistret der hvor gummipakningen på bildet ditt treffer.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.