Gå til innhold
  • Bli medlem

Fem av Syv Søstre


Rødtopp

Anbefalte innlegg

Annonse

Auda!

En tur som det fortjener utsikt. Uansett et godt stykke arbeid å gå fem av dem i tåka! :P Så dere noen røde prikker på turen? Etter tips fra kjiver i en tidligere turrapport startet jeg min tur i sommer fra skaret mellom Breitinden og Kvasstinden for å få de lengste stigningene først og lettere motivere meg for de siste toppene. Dermed kunne også sekken legges igjen der nede for å spare vekt på 1000 av høydemetrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Flotte bilder fra en fin tur (til tross for været).

Jeg gikk selv turen i enda dårligere vær, med tung nysnø. Fem

søstre var da maks som kunne rekkes. Et spørsmål ang.

søster nummer 5: Da jeg var der gikk den merkede ruten til

"feil topp", dvs. den høyeste toppen lå litt lenger ut separert

med et nokså bratt og dypt skar. Det var imidlertid ganske

enkelt å traversere litt rundt og inn mot dette skaret, deretter

opp på "rett topp". Har dette blitt endret, eller er bildet fra den

toppen som merkingen gikk/går til ??

Hilsen Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med været. Jeg er vant til den fantastiske utsikten mot de 7 søstre og Dønna fra barndomshjemmet til min mor på et fiskevær ute i havgapet.

Var det ikke et alternativ å heller kjøre innover i landet og finne noe annet å bestige? Jeg mener det ofte er annerledes vær langs kysten enn i innlandet? (Jeg regner med en avklaring fra Kjiver på dette punkt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott turrapport fra 7 fine fjell.

Det er en for lang marsj, og man går glipp av en for flott utsikt til å gå den i tåke hele veien. :D

DSC_0732.JPG Dette er et vanlig syn :wink:

Har inntrykk av at yr og meteorologiske har problemer med å melde disse lave tåkeskyene på sommeren helt nøyaktig. Ofte blir det nevnt i en bisetning - "fare for tåke i ytre strøk". Tror det er et problem langs hele kysten. Blir det godvær en lang periode kommer ofte skodda og legger seg som en klam hånd over landskapet, mens man på værvarslingen ikke nevner det med et ord. Det er selvsagt ofte lokalt..

Skal dere prøve igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående høyeste Tvilling så står postkassa på fortoppen - ingen merking opp til hovedtoppen. Som du nevner er det ikke vanskelig å klyve opp. Bildet er fra hovedtoppen, fortoppen skimtes bak i tåka.

Har hørt mye rykter om de blyge søstrene ikke liker å lette for ofte på tåkesløret sitt :D

Har dere lagt merke til lykketrollet på Skjæringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.