Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda fra Torsetlia


TrondC

Anbefalte innlegg

Endelig!!! Lørdag begynner vi på årets "vidda på tvers" tur...

Av "logistikk-hensyn" tenkte vi å begynne på Torsetlia (alternativt Vasstulan). På Turkartet mangler det imidlertid "direkte" forbindelse til rutenettet med T-merket løype. Noen som har gått innover vidda fra Torsetlia? Gode forslag?

På kartet kan det se ut som om det kan være greit å følge løypa forbi Ormetjønne, deretter dreie sørover langs vestkanten av Tøddølvatnet og sette kursen retning Ulvelilægret...

MVH

Trond C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulvelilegret stenger til reinsjakta, tror jeg.

Ser slik ut på Hjemmesiden til Drammen og oplands TF. Datoen den stenger er 19 august.

Jeg har ikke gått ut fra Torsetlia, men parkert flere ganger ved Solheimstuen. Gått videre mot både Mårbu og Ulveli/Rauhelleren

mvh

Kardam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gjekk andre vegen i påska, dvs til Torsetlia. Det gjekk betre enn forventa. Eg kom ned Tøddøla og opp til Ormetjønnstølen. Derifrå var det spor til vatnet sør for synningan kor det gjekk ganske rett til Torsetlia.

På kartet mitt er det merka ei somarløype frå Torsetlia til Ossjøen. Det er sikkert fint å følgje den stien, og ta av etter Falketind mot Ulvelia.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.