Gå til innhold
  • Bli medlem

Silma Finnskogen problem?


ice_cold87

Anbefalte innlegg

Hei

Brukte haglen min for 4. gang i dag, og oppdaget at det var noe rart som skjedde. (Silma Finnskogen 12/76)

Da det er løpsvelger på denne vil jeg tro man kan velge hvilket løp man kan bruke, noe som ikke lenger funker.

Underløpet "skyter" ikke, det skjer ikke noe når jeg trekker av, sikring er selvfølgelig av.

Overløpet funker fortsatt.

Noen som vet hva som er galt/hva jeg gjør feil?

Har kjøpt våpenet i fjor, men lite brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er underløpet som skal gå først. Sett derfor løpsvelgeren til dette løpet. Da vil du kunne fyre begge. Hvis du velger det øverste først går bare det ene, og du må slå over løpsvelgeren manuelt etterpå.

Nå vet jeg ikke om det er utskiftbare choker på den hagla, men man har alltid den videste boringen nederst. Løpet med størst spredning går da først, og det trangere når fuglen er kommet lengre unna. Så bruker man løpsvelgeren hvis man har langt hold og kun får en sjanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.