Gå til innhold
  • Bli medlem

Driting i fjellet et problem?


morten

Anbefalte innlegg

Annonse

Må man, så må man. Det er bedre å tilrettelegge for det. En utedo er ikke vakkert, men kanskje et bedre alternativ enn det som er nå. Og det skader heller ikke med en oppfordring til folk til å plukke opp etter seg. Skilt i fjellet er visuelt forsøplende, men alternativet er ikke bra heller. Ved skiltet kan det gjerne henge hundeposer for folk som har glemt noe slikt.

Folk som kaster annet avfall forstår jeg meg ikke på i det hele tatt. Har ikke alle lært fra foreldrene sine at man ikke skal kaste noe fra seg i naturen? Hos meg sitter det så godt inne at jeg aldri kan få meg til å kaste noe. Jeg går gjerne i en time med en tom ispinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over Hallingskarvet hadde vi hele tiden et ravnepar

etter oss som ryddet opp i bæsjen etter nødstopp.

Er ravnen i Jotunheimen for kresen ???????

Hihi.. Det hadde vært noen vanvittige ravner hvis de hadde fått i seg de mengdene!!! "Bæsjeggen" er uansett ingen naturopplevelse så lenge det er stappfullt av folk overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, leste den artikkelen før vi dro på Eggen (2041) på fredag og tittet i kikkert ut mot Besseggen. Det er pokkern meg blitt enda flere folk der i år! Fikk øye på minst 5 som satt og dreit nede ved bandet :) Hva gjør vi med det? Skal vi skjerpe oss??? Hvordan? Holde seg en halv dag :?::) Når det gjelder sneiper, der bør folk skjerpe seg. Både i og utenom fjellet. Ta med sneipen eller bruk pipa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memurubu og Gjendesheim får ta ansvar! De får sette opp store skilt ved start på stiene. " WARNING, LAST PLACE TO SHIT BEFORE THE MOUNTAIN"be aware of the dangerous shit-eating Norwegian beast

Hehe :) Bra Mayhassen!! Støtter deg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I militæret var jeg i jegerbataljonen og vi skal liksom operere bak fiendens linjer. der hadde vi noe som mange av dere sikkert har hørt om - BC - bæsj and carry :)

ikke så delikat å ha i sekken,men det går helt fint om man må. vi ble faktisk oppfordret til å ha (den ferske,brukte) bc posen i soveposen for å kunne utnytte varmen av den :) dette ble tatt til etteretning av svært få av en eller annen grunn...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som de fleste enkelt kan gjøre er å ta med en eske fyrstikker eller en lighter og brenne papiret etter at en har gjort sitt. Papiret er, etter mitt syn, det mest skjemmende da det lett flakser hit og dit og tar lang tid for å bli brutt ned. Kabelen kan, som mange nevner, tas med i en pose, eller så er det betraktelig enklere å "hjelpe" denne ned i bakken - resirkulere...

Når det gjelder sneiper er dette bare ren latskap! Er selv røyker, og etterfyller med nikotin rett som det er på tur. Enklest er det med rulings, da kan en lett rive denne opp og det blir bare noen få rester som raskt blir nedbrutt. Det er neppe noen som er i stand til å se disse i naturen før de er borte. Sigaretter tar det lang tid å bryte ned, og disse er skjemmende i mange år. Sigaretter er derfor noe som pakkes ned i en liten pose, eller et medbrakt askebeger (snusboks fungerer godt).

Første gangen er det litt uvant, men det blir raskt en vane. Kanskje utvikler en også litt naturetikk og stolthet over sporløs ferdsel. Det er ikke så vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I militæret var jeg i jegerbataljonen og vi skal liksom operere bak fiendens linjer. der hadde vi noe som mange av dere sikkert har hørt om - BC - bæsj and carry :-)

ikke så delikat å ha i sekken,men det går helt fint om man må. vi ble faktisk oppfordret til å ha (den ferske,brukte) bc posen i soveposen for å kunne utnytte varmen av den :lol: dette ble tatt til etteretning av svært få av en eller annen grunn...hehe

Ferske BC-poser er ufattelig varme :lol: Ikke rart man fryser og blir generelt lite fresh om man holder inne feltkabelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en enkel løsning på promlemet på 123

1. Finn deg en egnet plass, et stykke fra stier, naturlige tråkk, ol

2. Gjør ditt fornødende

3. Dekk til driten med f.eks steiner, mose, lyng.

Jeg har aldri gått over Besseggen, men problemet der er vel at det ikke finnes noe "et stykke fra stien" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.