Gå til innhold
  • Bli medlem

Montering av bindinger (hammerhead)


Sander64

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vurderer å bestille meg hammerhead bindinger over nettet.

Eneste ulempen jeg kan tenke på er at jeg må da montere disse selv. Noen som har erfaring

fra montering av bindinger og går dette greit? Eller er dette rimelig vanskelig?

Har aldri gjort det før så vet ikke selv! Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ett bor på 4.9 mm tror jeg, det står bruksanvisningen. Det følger også med en mal som du legger oppå skia. Er egentlig en ganske grei binding å montere, men hælklossen kan være litt kjip. Bare følg instruksjonene som følger med, skaff deg ett bor i riktig diameter og lenge og litt trelim så burde det gå bra. Bor kan du kanskje låne av en sportsbutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ett bor på 4.9 mm tror jeg, det står bruksanvisningen. Det følger også med en mal som du legger oppå skia. Er egentlig en ganske grei binding å montere, men hælklossen kan være litt kjip. Bare følg instruksjonene som følger med, skaff deg ett bor i riktig diameter og lenge og litt trelim så burde det gå bra. Bor kan du kanskje låne av en sportsbutikk?

bruk skibor og epoxy eller skilim!

hvis du er usikker så sett de på skiverksted!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på det samme.

Har tenkt å bestille et par ski på nettet med hammerhead bindinger.

Vil det være lurest å få nettbutikken(telemark-pyrenees.com) til å montere skiene, eller gjøre det selv?

Er ganske grønn på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det egentlig ikke er så veldig vanskelig å gjøre det selv. Så har tatt å bestilt meg et par i dag.

Dersom du finner ut at det blir for vanskelig kan du alltids spørre lokale sportsbutikken om å gjøre det mot. Koster rundt 200 for å få de montert ville jeg tro = /

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert mange bindinger selv. Både telemark og nordisk. Det er ingen heksekunst om man taper malen nøyaktig på og har riktig bor.

Jeg har en avstandsmåler på drillen, slik at den bare borrer til innstilt dybde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.