Gå til innhold
  • Bli medlem

Narvik - Hellemobotn


lommelun

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Narvik-Hellemobotn

Jeg har gått deler av strekningen nordfra og sydfra, men ikke hele biten non stop. Elver og bekker har stoppet meg. Sjekk www.narvikfjell.no hvis du ikke allerede har gjort det. Sjekk også båtrutene på Tysfjorden, www.OVDS.no (tror jeg) God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har heller ikke gått hele ruta, men kan bare si at slutten av turen, ned i Hellemobotn, er fantastisk fin! Greit å følge stien som er laga ned dalen, for det kan være vanskelig å finne bra vei utenom pga sva o.l. Husk å sjekke at båten ut Hellemofjorden går den dagen dere kommer ned... God Tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skreiv feil jeg...

Vi kjører bil til Narvik, tar buss til kjøpsvik, båt til hellemobotn og trasker tilbake til narvik/bjørnfjell...

Blir enklere med transport og slikt. Er deilig å komme seg kjapt hjem når man skal hjem og ikke knø på en buss etc me 10 dagers svettelukt å dingelbær i trusa...

Tror det blir en kjempetur. Vi er en 6-7 stykk som skal traske så det blir vel tid til litt sosialt....

For andre som tenker seg tur i samme område så har turistforeninga i Narvik tilbud på kartpakke over hele dette området...

Ganske billig om jeg ikke tar mye feil...

Har vi god eller dårlig tid når vi beregner å bruke 10 dager i fjellet...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har vi vært på tur.....

Kort sagt så kan turen beskrives som fin, men satans tung...

Vi starta fra Hellemobotten og skulle gå til Narvik, men etter ei uke gikk vi ned i skjomdalen....

DENNE TUREN BØR IKKE GÅES I STARTEN AV JULI!!!!!

Men bør heller gåes på vinteren eller i august.

Vi deltok i verdensmesterskap i vading av flomstore elver samt NM i 35 meter krål med ryggsekk i vann fyllt av isflak...

Om det er noen som ønsker mere informasjon om området og våre erfaringer fra denne turen så er det bare å sende en mail til [email protected] eller ringe 976 92 383....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.