Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukser med romslige lår


Fjerten

Anbefalte innlegg

Annonse

Tror ikke du får den originale buksen i kamuflasje, men hva vet jeg :D . Vet heller ikke om det finnes uoriginale kopier av buksen. Mener det selges brukte og nye millitæreffekter på nettet. Søk litt.

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker rett,den norske feltbuksa er ensfarget grønn frem til 1998-modellen (derav M98).

Fra og med M98 er feltbuksa camo-farget slik som feltjakka er.

Link til: Uniformsreglement

Er vel ikke alle avdelinger og alle menige som får camo-bukser med en gang heller vil jeg tro.

Du vil nok ikke finne annet enn den gode gamle grønne feltbuksa på bruktsalg og overskuddslagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-98 er jo HVofficerers festantrekk.

Feltbuksa er grønn, ihvertfall i vår avdeling.

Har ennu ikke skjønt hva man skal med permuniformen (M98)

Feltbukse, natogenser og sambandssko gjør susen for innetjeneste.

:)

Enig, hva f.....en skal man med permbuksa!

Hvordan ser sambandssko ut forresten? :?

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sambandssko= permsko sorte (de brune er på tur ut)

Det praktikse er dermed at det meste av sorte sko går bra.

Skoene er omdøpt til kontorsko.

Ok, lenge siden jeg var "til tjenste" nå så jeg husker ikke at vi hadde noe annet enn feltstøvler. Nå var jeg i HV eller hæren da. Det virker som om du jobber i forsvaret enda, hadde vi noe annet enn feltstøvler i utrustninga for 15 år siden? :?

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som musikkskolerektor

Er Persoff i HV

Sambandssko blei innført som en totalt flipp for noen år siden mens jeg var sambandsofficer.

Jeg ringte soldatene mine og ba dem ta med sorte sko, til bruk til innetjeneste.

Dem fikk også beskjed om å besvare alle spørsmål med: "det er sambandssko, og vi fikk dem utdelt"

Flippen har vokst siden da, og bla. fikk jeg kommentarer på HVskolen Dombås, at det var da voldsomt så mye kjekt vi fikk delt ut der nord.

Så..... Sambandssko finnes ikke i noe militært oppsett, men....... hvor mange kan uniformsreglementet til punkt og prikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.