Gå til innhold
  • Bli medlem

Dovrefjell


teke

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke mange timer igjen før det er avmarsj til kongsvoll hvor distansen mot bjorli skal tilbakelegges. Deilig med ei uke avspasering gitt!

Kanskje jeg rekker å få med meg noen tanker fra personer som har spasert ruten eller i traktene der? Dovrefjell er for meg ukjente trakter så skal bli artig å få opplevd nasjonalparker i 4-5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Benytter denne tråden til å stille et Dovre relatert spørsmål :D Kom nettopp hjem fra Hardangervidda, og selv om det er et fint område ble jeg lei steinur etter steinur. Hvordan er Dovre som terreng? Jeg har dårlige knær, og er ganske hjelpeløs i gradienter. Er det et "Finse alternativ" på Dovre; dvs et sted man kan kjøre til som allerede ligger høyt nok for flate fine turer?

mvh

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hsuker også en dag i Dovrefjell hvor vi gikk i steinur hele dagen. Jeg hadde mange ganger lyst å slå opp teltet fordi jeg var trøtt, men det var lite teltplass. Jeg mener dette var mellom loennechenbua og Åmotdalshytta. Dette problemet hadde vi bare 1 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du inn fra sør, dvs Skamsdalen eller Reindølsæter (via Dalsidevegen fra Lesja) kjører du til tregrensa, og har mye terreng

med sti utenom ur ganske langt innover, fint terreng å gå i og en del vatn med brukbar fisk, problemfritt å finne teltplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tre gånger i Dovre, 97, 04 och 07. Enda jobbiga stenpassagen jag kan komma på

är från Leirsjøtelet till Grøvudalen där man på ett ställe möter stenar i midje- eller brösthöjd.

Där följer också et permanent snöfält där vägvalet utför kan vara kinkigt.

Beskrivning och (scannade) bilder från 04:

http://www.huthyfs.com/dovretafjord/dovtafindex.html

http://www.huthyfs.com/dovretafjord/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.