Gå til innhold
  • Bli medlem

XXL har 10 dagers åpent kjøp :(


Fjerten

Anbefalte innlegg

Det betyr at soveposen jeg har kjøpt kan være brukt av andre. Den tanken liker jeg ikke. Vurerer å benytte meg av angreretten og handle en plass hvor det ikke finnes. Det utelukker alle butikker med netthandel.

Kjøpte i butikk, men egentlig så burde jeg ha visst dette på forhånd da XXL har nettbutikk, men varene sendes kanskje ikke ut fra butikken alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan bli vanskelig. De fleste butikker har en viss tids åpent kjøp evt. deponering etter avtale. Som eksempel kan nevnes at Super-G selger med 14 dagers full returrett. Og butikker som ikke lar kunder bytte innenfor en rimelig tid mot kvittering eller byttelapp har jeg aldri hørt om.

Det skal dog sies at dette gjelder for ubrukte varer og butikkansatte sjekker som regel slikt før bytte/retur. Evt. kan du sjekke det i butikk om den er ubrukt. Det er i grunn ofte relativt enkelt å se på soveposer som kommer i kompakttrekk om de er tatt ut eller ikke. (At de er tatt ut behøver ikke nødvendigvis si at den er brukt, ofte tas soveposer ut av trekket slik at kunder kan se på dem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg får se om jeg kan se noe. Mener du at rullingen blir dårligere om den har vært tatt ut? Kan samtidig nevne at det er en Alta Wide. At noen skulle returnere en slik er vel vanskelig å tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angreretten man har ved kjøp fra nettbutikk gjelder ubrukte varer. At noen har sovet i soveposen du får fra en nettbutikk kan du da utelukke. De har i så fall vært renslige nok til at den så helt ubrukt ut når den ble returnert...

Skal ikke si noe sikkert, men jeg tror ikke G-sport selger de varene de får returnert brukt til full pris heller.

Hvordan XXLs praksis er vet jeg ikke. De sier bare at de har 10 dagers åpent kjøp og ut i fra det vil jeg tro at varen må returneres ubrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Mange soveposefabrikanter ruller soveposene når de fabrikkpakkes, mens det som man egentlig skal er å stappe dem(for å unngå konstant slitasje). De fleste velger å stappe dem etter mine erfaringer, enten fordi de kjenner til hvorfor eller av ren latskap(hva som er mest vanlig vet jeg ikke;-)) De er også ofte pakket relativt hardt ned i trekket så de er tyngre å få ut enn en som er stappet for andre gang. Å sjekke dette er en mulighet. En annen er også å ta en titt på om pakkingen ser lurvete ut. Det kan være at kompresjonsreimene ikke sitter ordentlig på og lignende. En del Helsport-poser leveres som så mange andre me det trekk som egentlig er litt for lite. På grunn av løsningen deres er det enkelt å se det ettersom "hetta" ofte blir sittende skevt. Dette gjelder f.eks. Breheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varer som kommer inn igjen til G-sport etter at folk har brukt 100% fornøyd garantien blir ikke solgt.

Dette er varer som som ikke vil bli lagt ut for salg på nytt uansett!!!

Men om noen deponerer på varen, så er jo det en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.