Gå til innhold
0lav

Forslag til 2 dagers tur nær Tr.heim?

Anbefalte innlegg

Høres veldig bra ut! Men tror jeg utsetter turen til trollheimen litt, først har jeg nå tenkt på en tur nær Selbu, da jeg var oppe på Vekta å så for noen dager siden, og det så veldig bra ut.

Mottok idag 1:100 000 kart over Sylan, og 1:50 000 kart over Trollheimen, men kunne ha tenkt meg 1:50 000 over selbu/sylan også.

I selbu har jeg tenkt å gå ifra Vekta mot Gråfjellet og Litjskarven, før jeg går nedover og følger løypa mot Schulzhutta også gå mot nord-vest oppover mot Vordfjellet, Holmfjellet og Brenntoppen før jeg kommer tilbake til parkeringsplassen på vekta igjen. Høres dette ut som en grei tur, og dekker Skjult lenke - logg inn for å se den kartet hele dette området? Evt. forslag til endringer i ruten?

Er det foresten noen i Trondheim som selger slike Topokart, eller må jeg bestille på nett?

Takker igjen for hjelpen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Trollheimen høres veldig bra ut! Har muligheter for å bli kjørt dit så da går det greit.

Men er det noen ruter der dere vil anbefale? Hvor starter jeg og hvor går jeg til?

Kan jeg bruke Skjult lenke - logg inn for å se den kartet, eller blir 1:50 000 en for stor målestokk? Og er kartbutikken.no er grei plass å kjøpe det fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Da jeg driver å trener litt til jeg skal inn i millitæret så har jeg tenkt meg på en liten fjelltur, men problemet er at jeg ikke har peiling på hvor jeg skal gå. :D

Nå i første omgang har jeg tenket på en tur hvor jeg må overnatte 1 natt, og det hadde kansje vært artig å gått opp på en topp som ett lite mål for turen.

Har tenkt å gå turen ved hjelp av kart og kompass og det hadde også vært fint om det ikke er for folksomt der. :lol:

Hadde også vært fint om dere kunne ha kommet med tips til hva jeg bør huske på når jeg skal ut på tur og andre ting som jeg kansje bør tenke på, da jeg selv ikke har vært på så alt for mange lange turer før.

Har planer om å gå turen i sommer, om ca. 2-3 uker.

På forhånd takk og en god sommer! :)

Hilsen Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.