Gå til innhold
  • Bli medlem

Svalbard


Floern

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha ett friår, og har veldig lyst på en jobb på Svalbard! Lurer derfor på om det er noen her på forumet som vet om noen personer som kan være greie å komme i kontakt med med tanke på dette. Er nettopp ferdig med videregående og er åpen for jobbforslag, helst noe som innebærer å være ute!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei! Skal ha ett friår, og har veldig lyst på en jobb på Svalbard! Lurer derfor på om det er noen her på forumet som vet om noen personer som kan være greie å komme i kontakt med med tanke på dette.

Jeg kan nok ikke hjelpe med kontaktpersoner, det er for lenge siden jeg var der... Men kanskje jeg har et par andre tips?

For å bo på Svalbard trenger du to ting:

1) Jobb eller annen form for inntekt

2) Bopel.

Det er SVÆRT stor rift om både jobber og steder å bo på Svalbard. Svært få hybler annonseres i avisen fordi husvære er noe man får via jobb eller studier. Hvis du er på stedet og kan sjarmere arbeidsgiverne med ditt blide fjes, skal det være rimelig greit å skaffe seg en lite krevende og magert betalt jobb (kelner, sjåfør, butikkhjelp etc). MEN - dette krever jo at du har et sted å bo... Arbeidsgivere som krever mer kvalifikasjoner (f.eks. guide) vil som regel hjelpe deg med husvære.

Abonner også på Svalbardposten - det står litt mer i papirutgaven enn på nettet. Du kan jo håpe på litt annonser... http://www.svalbardposten.no/

Jeg må og advare deg mot Polarbasillen. Det er en svært smittsom sykdom. Symptomene er en uimotståelig trang til å tilbringe mest mulig tid i arktiske strøk. Som malaria er den livsvarig - du blir ALDRI kvitt sykdommen hvis du først har fått den.

Du har tydeligvis skjønt dette med å bruke internett og alle tilgjengelige kanaler til å fiske etter tips og muligheter, så da er det bare å ønske deg god tur og lykke til! STÅ PÅ :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.