Gå til innhold
cpt.morgan

fiskevann i harstadområdet?

Anbefalte innlegg

ja, æ veit at det fiskes mye på svartvannet på storjorda, og på forravannet. melåa si sæ sjøl, men æ tenke mer på om det e vann folk bruke som ikkje e så "kjent" som bra isfiskevann.

e forsåvidt ute etter både dagsturvann som e ganske lett tilgjengelig og vann som ligg lengre unna kor man kan legge turen når sola begynne å komme for å bli en dag eller to.

Isfiske i mine øya e primært røyefiske,men si ikke neitakk til ørret heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går endel fin fisk i vannet også,men pass på om du fisker med sluk der. det er GRUNT!

det går forøvrig an å kjøre nesten helt til vannet også. like bortenfor brua går det en grusvei opp. ganske bratt så du bør ha 4-hjulstrekker for å ikke ødelegge veien til hyttefolket der oppe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var helga over og vi var en gjeng som tok turen til vebostadvannet fra fredag til lørdag. fin tur som resulterte i ca 20 ørret på 350-400 gram. All fisken vi tok var på samme størrelsen. ingen større,ingen mindre..litt rart egentlig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en kamerat vurderer å gå opp ved refsnes for å fiske på melåvannene og nærliggende vann, for så å gå over mot vebostad,innom kaltdalsvannene og ned ved vebostadvannet i helga. har ikke helt bestemt oss så vi får se. mange finne vann oppå der tror jeg :?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan gi status på hverdan det er med is på vannene litt opp i høyden rundt harstad?

Fint med en mnd i Kongo ja.. varmt og godt her :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom gjerne med tips utover sesongen i denne tråden!

Nu e det vel like før man kan pakke sekken og fiske på isfrie vann igjen 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han tok alle på ei 10 grams møresild type blank/gul/oransje! prøvde litt med mark og dubb,men det var ikke et napp å se. jeg prøvde åsså flere tobyer uten hell. De nappene jeg fikk var på møresilda blank/blå og kobber/rød.

regner med at det blir ny tur opp der i helga,skal prøve litt flere steder på vannet da.

hvor kjører man for å komme opp til det vannverket du nevner? vi gikk helt fra veien, der det står et skilt om vebostadvannet etc..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg vært på vebostadvannet en tur for første gang. vi var på venstresida av vannet,vurderte å gå bort til den andre sida,der hvor det kommer ned en bekk i "rasområdet" men det kom en sinnsykt tjukk tåke rundt klokka to på natta, som ble liggende helt til i sekstida da vi gikk ned så vi gidda ikke.

vi kom opp klokka tolv ca.

det ble fem greie ørreter. disse fikk brodern i løpet av de første 90 minuttene. etter det var det stortsett dødt. like før vi skulle gå ned fikk jeg en ganske voksen på,men den kom seg unna ca ti meter fra land.

alt i alt en bra tur,bare synd tåka lå så tett.

neste gang skal vi helt klart teste andre sida av vannet.

bakken opp dit var forøvrig litt hat for en latmakk som meg :D

tok noen bilder,men aner ikke hvordan jeg skal få lagt de ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et utfyllende tips :roll:

har hørt mye bra om vebostadvannet,hadde faktisk tenkt meg dit i kveld før jeg hadde lest det du hadde skrevet :)

skal helt klart sjekke ut de andre vannene du nevnte også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.