Gå til innhold
  • Bli medlem

Oslo til Finnmark


Fjerten

Anbefalte innlegg

Annonse
Takk for tilbakemeldingen. Får satse på fly ja. Dumt at det ikke går noen busser eller tog så langt siden jeg får får halv pris på de.

550 kroner er uansett billig... det samma nesten som koster meg å dra en tur til og fra byen ei helg med drosje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å reise med buss fra Oslo til Finnmark er garantert en langtekkelig opplevelse.

Bare å reise fra vest til øst i Finnmark tar 12-13 timer og da får man inkludert et to timers opphold i Karasjok. :wink:

Så tror du heller bør satse på å fly.

Wow ok. Visste ikke at det var så lange avstander. Takk for info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow ok. Visste ikke at det var så lange avstander. Takk for info 8)

Finnmark er vel like bred som sørnorge, altså fra bergen til svenskegrensa...

Noen eksempler på bilkjøring i vestfinnmark....

Hammerfest - fylkesgrensa troms =3½ time med bil

Hammerfest - alta = 2 timer med bil

Hammerfest - Lakselv = 2 timer med bil

Hammerfest - kautokeino = 4 timer med bil

Alta - Lakselv = 2 timer med bil

Alta - Kautokeino = 2 timer med bil

Lakselv - Karasjok = 1 timer med bil

Får jeg spørre va formålet med å komme opp hit til finnmark?

Skal du gå/haike deg finnmark rundt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen eksempler på bilkjøring i vestfinnmark....

Hammerfest - fylkesgrensa troms =3½ time med bil

Hammerfest - alta = 2 timer med bil

Hammerfest - Lakselv = 2 timer med bil

Hammerfest - kautokeino = 4 timer med bil

Alta - Lakselv = 2 timer med bil

Alta - Kautokeino = 2 timer med bil

Lakselv - Karasjok = 1 timer med bil

Øst sia, med bil:

Kirkenes-Tana =2,5t

Kirkenes- Vardø = 4t

Alta-Tana=5t (ca)

Tromsø-Kirkenes via Finland (via Muonio og Inari)tar en 9timer ca... Liitt lengere å kjøre gjennom Norge.

Er vel en 10t eller noe sånt fra Bodø til Tromsø også om jeg ikke tar feil?

Har kjørt en gang Kirkenes-Oslo, kun gjennom Norge.. Tok en god 26t, da var vi to og byttet på å kjøre, kun med tissepauser og påfylling av mat,drikke og godter på butikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det :shock: Men et godt tips er aa gjemme sekken i en busk naar en haiker, naar bilen stopper tar en sekken fram. :shock:

Jeg har presis motsatt erfaring. Når man har sekk viser du at du er turfolk og det gjør billister mer villig til å ta deg med. Det gir en forklaring på hvorfor du befinner det på et rart sted ved E6 i Finnmark.

Men det er sikkert vanskeligere å få haik her i sør. Jo flere biler, jo vanskeligere å få haik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har presis motsatt erfaring. Når man har sekk viser du at du er turfolk og det gjør billister mer villig til å ta deg med. Det gir en forklaring på hvorfor du befinner det på et rart sted ved E6 i Finnmark.

Men det er sikkert vanskeligere å få haik her i sør. Jo flere biler, jo vanskeligere å få haik?

Jeg tar på haikere med sekk, fordi jeg vet når jeg kjører over fjellovergangene, er det 10 mil med ingenting...

+ at jeg selv skulle ønsket en bil stoppa å plukka meg opp når regnet og vinden va på det verste.

Men de fleste som e her oppe på tur i finnmark, har sykkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har presis motsatt erfaring. Når man har sekk viser du at du er turfolk og det gjør billister mer villig til å ta deg med. Det gir en forklaring på hvorfor du befinner det på et rart sted ved E6 i Finnmark.

Men det er sikkert vanskeligere å få haik her i sør. Jo flere biler, jo vanskeligere å få haik?

Interessant, godt poeng :-):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.