Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Trollhetta Lady 75L


Anbefalte innlegg

Annonse

Hei !

Jeg har sett på damesekker til ditt og mitt bruk som virker ganske likt. Personlig har jeg tenkt å kjøpe en Lowe Alpin sekk. Men har vurdert Trollhetta som et godt alternativ. Den er myk og behaglig på ryggen, men bæresystemet virker solid og stivt til lengre turer. Den er romslig nok til å ta med personlig utstyr, telt og kokeutstyr. Jeg har klart meg med en sekk på ca 65 liter i mange år, men ønsker litt større. Jeg liker løsningene med reimer på sidene til teltstenger, fiskestang, hagle. Det virker også som de øvrige lommene er store nok til å inneholde ekstra klær, nødproviant og lig. som man trenger underveis. Jeg ville kanskje kjøpt sidelommer hvis det finnes.

Pris med rabatt i Bodø ca 2400 på Intersport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne sekken og er kjempefornøyd!

Nå skal det sies at jeg ikke har sammenlignet med andre damesekker utover de jeg testet da jeg skulle kjøpe den, og det er jo først på langtur man virkelig får prøvd bæreegenskaper. Likevel virket Trollhetta som den mest praktiske og gode til mitt bruk. Jeg skal ha den til å være tungt på korte turer (f.eks. telttur med barn) eller mitt eget utstyr sammen med kløvhund. Jeg har ikke rukket å bruke den mange ganger ennå, men har båret relativt tungt, og var overrasket! (Fikk den derre "Herregud, hvorfor har jeg ikke fulgt med i tiden før"-følelsen :?).

Den gamle sekken min var en tung Lill Sport Arctic som ble kjøpt for sikkert 12-14 år siden. Den skulle være egnet for dem med brede hofter, men noen hadde glemt at hunnkjønn gjerne har smale skuldre også :( Dessuten lå brystreima akkurat på puppen, og det er ikke behagelig! Arctic'en var på 65 liter og selve sekken var tung, og sidelommene var store og hang og slang. Dette var altså sammenligningsgrunnlaget mitt... (Nå skal det sies at Arctic'en var også himmelen en gang i tiden da sammenligningsgrunnlaget var Bergans meis!)

Trollhettaen er 10 liter større, og er godt innstillbar. Jeg får den til å sitte helt perfekt, selv om jeg er kort i ryggen. Den kan utvides og smales inn og blir dermed utrolig fleksibel. Jeg liker godt det at man kan åpne hele fra utsiden, jeg synes ofte de todelte er upraktiske. Jeg har en gutt på tolv som er litt kortere enn jeg (nærmer seg vel 160?) men veldig spinkel. Han skulle låne en av mine sekker fordi lillesøsteren skulle låne hans, og for ham passet også Trollhetta Lady bedre enn den gamle Arctic'en, det var bare å stramme inn det volumet som vi ikke brukte til ham. Så jeg tror den kan passe godt til f.eks. litt spinkle personer også.

Jeg kunne ønske meg sidelommer, men den lille sekken på baksiden er ganske praktisk, og totalvolumet er grensen av hva jeg kan bære likevel når jeg pakker med en "vektblanding" for tur. Riktig pakket kan jeg bære hele volumet i Trollhettaen, men uansett hvor riktig jeg fordelte fikk jeg bakovertrekk med den 10 liter mindre Arctic'en (men selve sekken er langt større)... (Jeg er forresten 40 år, har litt dårlig rygg og knær, er 160 høy, og langt svakere enn da jeg var 20... :) )

Som sagt testet jeg bare de andre på dagens marked med det jeg kunne finne å putte oppi på Sportshuset, og trasket opp og ned langs reolene før jeg kjøpte Trollhettaen. Men jeg er i hvert fall veldig fornøyd. Litt senere i sommer skal jeg prøve den på en litt lengre overnattingstur alene med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.