Gå til innhold
  • Bli medlem

Arcteryx Bora 95


Anbefalte innlegg

Annonse

Den siste modellen av Bora95 fra 2007 har fått en enorm åpning på toppen. Men det er desverre den enste forbedringen som er gjort siden 2006-modellene. Har nå ruslet rundt med sekken på ryggen i 3 uker i Femundsmarka, og kan ikke klage på bærekomfort. Hadde en 2006-modell som jeg byttet til 2007, og her en noen av de små, men irriterende endringene:

:wink: De store og gode lommene nede på sekken utvendig her borte og erstattet med flaskeholdere. Så nå må jeg finne andre steder å ha GPS, sjokolade etc. mens jeg går...

:P Glidelåsen på topplokket er flyttet til midt oppå. Som sikkert har noen fordeler, men fordi den bare later som den er regntett blir det fort vann i topplokket om det kommer en skur og du ikke har fått på regntrekket...

:D Materialet i selve sekken virker mindre solid, og mindre vanntett. Tur uten regntrekk er ikke lurt i allefall...

:arrow: 2006-modellen min var svart. En praktisk farge. Min nye er lys grå med noen lyse gule partier. DET blir fort møkkete det...

:arrow: Det er ikke lenger mulighet til å spenne fast noe på topplokket. Her pleide jeg ha solcelleladeren min, og savner muligheten veldig...

Men at åpningen på toppen har blitt større gjør det enklere å pakke, og jeg tror også at kengurulommen på fronten har blitt noe større. Så noe positiv er det jo også!

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge gått med tanker om å kjøpe en slik sekk, men etter hva "justanothernut" skriver blir jeg jammen litt i tvil. Er ikke sekken noe særlig vannavstøtende heller? Jeg bruker ALDRI regntrekk på mine sekker, pakker heller alt i vanntette poser etc. Men en ny sekk bør uansett være såpass vannavstøtende at den tåler en god regnskur uten at vannet trekker gjennom..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.