Gå til innhold
  • Bli medlem

Grinaren


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Jeg skulle vært oppå Grinaren 1520 moh med det aller første.

Ser på kartet at det går sti (? - den er i allfall påmerket) fra Kårvatn opp til Grinarvatnet. Er det bare å ta ryggen rett opp?

Problemet mitt ligger i at jeg har høydeskrekk - men det ser da ikke så luftig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Midt mellom Innerdalsmerket og Kårvatn starter stien. Legg merke til alle de fine fuglekassene oppover stien:), når du kommer opp møter du en grønnsakshage! Videre opp til øvre Grinarvatnet der det er fint å gå opp på vestsida av vatnet og opp på Grinaren, kan ikke huske at det var luftig. Håper du tar deg tid til å gå hele fjellet sørøstover (ikke luftig) og opp på Slangelifjellet - mange gamle spor etter fortidens jegere (bogesteller). Både fra Slangelifjellet og fra høgda mellom de to Grinarvatna er det flott utsikt over Tovatna. Ned fra Slangelifjellet er det fint å gå ned Slangelifjellslåa og komme ned på østsiden av øvre Grinarvatnet.

God tur!

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

God tur!

haldis

Tusen takk Haldis!

Tid har jeg mer enn nok av :)

Jeg tenker å gå denne turen så snart været roer seg ned, det meldes kuling og regn et par dager, lite trivelig turvær akkurat no...

Se her:

http://www.itrollheimen.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=102&g2_itemId=12124&g2_imageViewsIndex=1

Jeg regner med å starte ved veien i ti-tida, og ser for meg 2-3 timers tur en vei opp til Grinarvatnet. Grønsakhage? Mye spennende botanikk?

Etter vatnet regner jeg med 2 kanskje 3 timer opp til Grinaren 1520 moh, dvs 4-5 timer en vei opp til 1520 moh -- er det vel mye tatt i med tid? Jeg ser for meg 10 timers tur kun til Grinaren t/r, det skal jo startes på 200 moh...

Jeg aner ikke hvor lettgått ryggen bortover til Slanglifjellet er -- men utfra kartet og tidligere turer til Flånebba -- er det grov ur må jeg kanskje ha 2 tima bortover til Slanglifjellet 1422 moh, derfra 3 timer nedigjen til vatnet, tror kanskje det blir langt nok for meg hele runden -- det jeg er veldig spent på er om ryggen bortover er luftig, Slangelifjellslåa ser vel frisk og bratt ut. Men er det lettgått stein /blokkmark og lite luftige gesimser, vil jeg absolutt forsøke hele runden!

Det som er uhyre interessant, i tilegg til grønsakhagen / botanikken, er disse bogestellene - er de oppå ryggen østover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Grønnsakshagen er faktisk en grønnsakshage. Todalingen med hytte der oppe, dyrker poteter og grønnsaker til eget bruk på hytta, iallefall inntil i fjor. Rabarbra har han også, fikk smake rabarbrasuppe sist jeg var der.

Bogestellene ser du i sadelen mellom Grinaren og Slangelifjellet.

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.