Gå til innhold
  • Bli medlem

Folldal


rbf

Anbefalte innlegg

Skal en tur til folldal til uka, noen som kjenner til noen bra og familievennlige steder å fiske der oppe, vann og elver.

Bør ikke være for vanskelig å komme til, da vi må ha med barnevogn!!!

På forhånd takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Skal du til Folldal, er en avstikker til Einunndalen å anbefale. Norges lengste seterdal, familievennlig og med muligheter for fiske, fotturer og sykkelturer på koselige seterveier med alle slags husdyr underveis. Veien inn i Einunndalen tar av ei drøy mil øst for Folldal. Betal kr. 50 i bomavgift og kjøp fiskekort på Grimsbu når du passerer ca. ei mil etter Folldal. Kr. 125 for 3-dagerskort. Når du kommer litt innover i dalen, vil veien gå langs elva Einunna. Her er det flotte teltplasser hele veien. Fisket kan variere, men med flue, mark, sluk og spinner skulle det forundre meg mye om det ikke ble steikfisk. Beste fisket er kanskje oppe i den delen av elva som kalles Meløyfloen fra kl. 7 om kvelden til midnatt. Husk myggremedier!

Siden du skal kjøre terrenggående barnevogn kan jeg anbefale å kjøre ned til elva ved kibben (løpestreng over elva) og brua ved Klokkarhaugsetra. Du tar av veien til venstre etter at du har passert en oppsamlingsplass for campingvogner, noen km. etter denne. Her har fjellstyret ordnet med utedo og spisebord i naturskjønne omgivelser hist ved floden. Når du skal ned igjen er det bare å kjøre videre gjennom dalen og ned igjen Råtåsjødalen. Havner da noen km. vest for Folldal. Vafler, seterkost og kaffe kan dere kjøpe på Romsdalssetra som dere passerer på veien oppover til dalen. Åpen fra kl. 15-18 hvis jeg ikke husker feil, og det gjør jeg ofte.

Det er forøvrig mange gode fiskevann i området.

Skulle du være interessert i å lese deg opp på området kan boka "Fjelldalen" av tidligere direktør i Norske skoger, Bjørn Wegge, anbefales.

Kart: Einunna, 1:50000, kartblad 1519 - 1

Ha en god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også for Einunndalen, elva einunna ligger like ved veien innover denne seterdalen. Lett tilgjengelig for alle, bra med ørrett og harr! Ta gjerne en avstikker innover Settaldalen (også bilvei), mange fiskemuligheter der - eller til marsjøen....eller til Bekkelægret, osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.