Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettbutikker i USA som selger til Norge?


karakas

Anbefalte innlegg

Ser at endel folk her inne har bestillt utstyr fra statene, og etter å ha sett litt i forskjellige nettbutikker og sammenlignet priser så er det etter det jeg kan se store forskjeller i prisene. Telt som koster 2k her koster jo 500 der borte, noe går selvfølgelig bort i frakt o.l. men det er fortsatt endel å spare såvidt jeg kan se. Men er det noen som vet om butikker som sender over fjorden, eller må man bruke Jetcarrier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rei.com sender over hele verden, men endel merker har eksport-restriksjoner på seg fra usa, disse står somregel listet opp under shipping info e.l. Frakten er ikke så ille syns jeg, men påberegn at det kommer en giro fra tollvesenet noen uker etter du har fått pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det Backcountry.com på meg. 1,4 KGs telt Omnifuel primus, samt diverse tøy og mat til under 3k med frakt må da være greit ;)

Men de må opperere med veldig lave kurser der borte. Det kom på 3400-3500kr, men reservasjonen på kontoen er på under 3k. Så enten får jeg gratis frakt, noe som jeg bare trodde de hadde innenlands, eller så på de som sagt opperere med veldig lave kurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestillte en nalgene cantene fra www.rei.com

betalte med kort, fikk bekreftelse og neste dag fikk jeg beskjed om att den vart sendt. 4 dager senere var den på geilo.

riktig nok så var prisen under 200(ingen toll) og den gikk som brev. men jeg synes dokk att det var raskt.

ikke for å smusskaste noen men det tar ofte lengre tid att få tilsendt fra en nettbutikk i norge.

robert

ps: en god service fra rei er att hvis man bestiller på net så kan man be dem sende til en rei butikk i usa(hvis man har veiene forbi) frakt fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har selv bare arfaring fra databutikker som Komplett og lignende, og må si jeg ble veldig positivt overasket over tempoet de opererer med.

LOUISVILLE,

KY, US 07/12/2008 2:45 A.M. EXPORT SCAN

07/12/2008 2:23 A.M. EXPORT SCAN

07/12/2008 1:26 A.M. ARRIVAL SCAN

SALT LAKE CITY,

UT, US 07/11/2008 8:24 P.M. DEPARTURE SCAN

07/11/2008 7:31 P.M. ARRIVAL SCAN

07/11/2008 7:07 P.M. DEPARTURE SCAN

07/11/2008 6:41 P.M. ORIGIN SCAN

US 07/11/2008 10:10 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Ganske nøyaktig 8 timer fra pakking til den er klar for flyet til Europa/Norge er rett og slett meget bra. Her i Norge hadde det ikke skjedd noe før på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink: Av og til går det kjappere med post fra usa, enn innenriks!! forstå det den som kan..

fx. sendte ei pakke fra Tynset (hedmark) til mottaker i Oppdal (sør trøndelag), først dro pakka ned til Hamar, derfra ble den etterhvert sendt til Trondheim, og vidre sørover igjen til Oppdal - dette tok nærmere ei uke. Og avstanden fra tynset til oppdal er knappe 10 mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.