Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka med kano


malamute30

Anbefalte innlegg

Er akkurat hjemme fra en ukes tur i Femund. Turfølge har vært bikkja mi. Bommet litt med valg av sovepose. Det var forholdsvis kaldt på natta. Hadde nok blitt litt mer komfor med vinterposen.

Telte er det første gang jeg bruker. Det er jeg godt fornøyd med. Det er en lavo fra Helsport. eneste jeg synes var dårlig med den er pluggene. Neste tur kjøper jeg andre plugger.

Ellers ga turen ei røye og en ørret. rundt 4-500 gram. Det er en fantastisk natur. Men vær forsiktig med Femunden å kano. Den blåser opp på 5 minutter.

Jeg drar tilbake i begynnelsen av august. Jeg synes det virker som været og fisket er bedre litt senere på sommeren.

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiser lenger oppi marka nå etterpå idag og er litt spent på om soveposen holder (sommerpose med komfort ned til 10 grader), særlig etter å ha lest innlegget ditt. Får håpe det ikke blir for kaldt for to stakkars padlere : /

Var du kun i Femunden eller kom du deg opp i selve marka??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er netop hjemvendt fra en uge i Femundsmarka, og kan konstatere: MANGE myg (men ikke i "sværme" som vi siger på dansk - altså til at klare uden myggenet på hatten). Til gengæld var det VARMT. MEGET, MEGET VARMT - og helt unaturligt med 28 grader på fjeldet alle otte dage. Så modsat Malamute havde vi ingen problemer med at holde varmen.

-rikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Femundsmarka ei uke fra 18 juli til 25 juli og da var det ganske kaldt de første 4 dagene, regner med at det var ned mot 0 grader på nattes tid... de tre siste dagene ble det finvær og egentlig vel varmt. Hadde en dag da det var litt regn, men ellers var det oppholdsvær :? ikke den helt store fiskefangsten, men de ble en ørret på 460 gram og en abbor på 560 gram, ellers var d bare smått. Myggen var ikke spesiellt plagsom. Værst var det ved Krokåthåen og oppover Grøtåa, men med myggspray på så holdt den seg på avstand :) Men hvordan myggplagen er varierer mye fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.