Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellfrøsvatnet i Indre-Troms.


Stinger82

Anbefalte innlegg

Annonse

Har fisket med garn der i forbindelse med feltkurs til studiene mine i høst. Det var for det meste liten fisk, både ørret og røye. Av flere hundre fisk i garnet var det bare en røye som var på kilos-størrelse.

Det finnes langt bedre vann på fjellet i Indre Troms, men da må du gjerne gå et stykke fra veien da. Desto mer avsidesliggende jo bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har sett litt på Rostavann og Anjavann, men syns det blir litt lagt å gå bare for en helg når jeg skal ha en jente uten turerfaring med. Lurer litt på andorvatnet som ligger ca 3km nord for fjellfrøsvatn, erfaringer derfra? Tas såfall i mot med stor takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener lille Rostavann, som ligger like ved veien inn i til Rostadalen, så tror jeg at det er et bedre vann enn fjellfrøsvatn, men har aldri fisket der. I Store rosta som ligger langt opp på fjellet skal fisket visst være bra, men det er et digert vann så det kan være vanskelig å få tak i fisken.

Anjavann er vist bare oppskryt, det er nedfisket p.g.a. skuterløypa som slutter like ved, og vannet er ivrig brukt av svenske samer som fisker med garn og kjører skuter på vannet fra hull til hull midt i nasjonalparken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.