Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur fra Haukeliseter?


roger-k

Anbefalte innlegg

Hei.

For et flott forum. Dette er foresten mitt første innlegg her.

Vi er to kammerater som vil gå fra Haukeliseter, i slutten av august og overnatte i telt.

Turen blir fra torsdag til søndag.

Har dere noen forslag til en rundtur, hvor det er gode fiskemuligheter?

Jeg er fra Karmøy, så planen er å kjøre til haukeliseter og gå derfra.

NB! Er også åpen for andre turforslag, med gode fiskemuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei.

For et flott forum. Dette er foresten mitt første innlegg her.

Vi er to kammerater som vil gå fra Haukeliseter, i slutten av august og overnatte i telt.

Turen blir fra torsdag til søndag.

Har dere noen forslag til en rundtur, hvor det er gode fiskemuligheter?

Jeg er fra Karmøy, så planen er å kjøre til haukeliseter og gå derfra.

NB! Er også åpen for andre turforslag, med gode fiskemuligheter.

Merkelig dårlig respons her ja inntil nå,lenge siden jeg har vært innom her.Men helt klart dette er et paradis for dette du er ute etter.Legger vad følgende link og god tur

http://www.haukeliseter.no/index.php?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, har nettopp kommet hjem fra et par uker på en liten vingård i Toscana, Italia og nå lengter jeg til fjells.

Haukeliseter er et glimrende utgangspunkt for en tur, lang eller kort. Selv driver jeg akuratt og pakker for å gå fra Haukeliseter til Lysebotn. Jeg skal også bruke telt flere steder og har selvfølgelig med fiskestang. Er litt usikker på fiskemulighetene i området, men jeg hadde kontakt med en som var litt bedre kjent enn meg da jeg begynte å planlegge min tur, skal se om jeg finner igen de tipsene om fiskemuligheter som han ga meg. dette var på sørsiden av H. Han hadde egen side på nettet, men det ser ikke ut som denne er aktiv lenger. (Han hette Svein S. Skjæveland.)

En liten rundtur sør eller nordover fra Haukeliseter burde ikke by på store problemer. Turistforeningen har flere hytter som det kan være lurt å bruke som sikring hvis man ikke er så veldig erfaren. Jeg har litt liten erfaring nord for H. men har nettopp snakket med en kollega som hadde en rundtur der for en tid siden og han likte dette området bedre enn området på sørsiden. Planlegg turen med turistforeningens hytter som utgangspunkt, gå litt utenom løypene og set opp teltet et passe stykke unna hyttene. Da er det bare å ta frem kartet og begynne planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg noen tips om fiske sør for Haukeliseter.

Disse fikk jeg av "Skjævis". Du kan jo forsøke å kontakte ham på diskusjonssiden til Friluftsliv på internett. http://www.friluftsliv.no

--------

Skjævis skrev:

Følger du vinterløype fra Bleskestadmoen til Krossvatn, går du langs tre vann før du kommer ned på Krossvatn. Vet at det er fin fisk i hvertfall et av disse.

Mellom Uravatn og Blåsjø ligger Krokavatnet, fin ørret der.

Pøylånå er også en liten perle i i NØ enden på Blåsjø, med en solid bekkerøyebestand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei.

Jeg jobber som Jakt og Fiske ansvarlig i resepsjonen på haukeliseterfjellstue.

Selv er jeg meget jakt og fiske intresert, og har fisket en del i "nærområdet", helst da med flue.

Jeg har fått en del fisk, men skal du ta de virkelige ruggene, så er det flere "hemmlige" vann som ligger utenfor allmenne turløyper.

Jeg har hatt gjester her som kommer tilbake med fisk på 1-3 kilo, men nekter og røpe hvor de har fisket, men mye tyder på at det er i nord, nord østlig retning disse fiskerene fisker.

Min oppskrift her oppe er som følger, finn et øde fjellvann, godt utenfor allmenne turløyper, gjerne små til mellomstore vann, sjekk gytemuligheter, dvs. bekker som renner inn/ut, med grus eller sand bånn. I større vann så trekker den store fisken ut på dypt vann på dagtid, og kommer inn for og jakte om kvelden/natten.

Ellers er dere mere en velkommne til og ringe resepsjonen på Haukeliseter Fjellstue på tlf 35 06 27 77 og spørre etter Erik, for spørsmål rettet mot salg av fiskekort, eller fisking i området generelt. Jeg er også en ivrig jeger så spørsmål om jakt rundt haukeliseter kan jeg også svare på.

Fjellhilsen

Erik Giskeødegaard

Haukeliseter fjellstue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.