Gå til innhold
  • Bli medlem

utedøgn pr år


lowcost

Anbefalte innlegg

Siden det tydeligvis er mange friluftsfolk her inne, så kunne det vært gøy å høre hvor mange døgn dere har under åpen himmel eller telt i løpet av et år.

Bare for gøy noterte jeg alle overnattinger i fjor, men veit jo ikke om det er lite eller mye lissom...hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke så mange overnattinger ute siden jeg bor nærmest i fjellet. Men statistikk har jeg;

I jobbsammenheng har jeg 15 overnattinger og 51 dagsturer. I fritid har jeg 25overnattinger og ca. 100dagsturer. Det blir mest dagsturer siden jeg bor midt i et friluftsparadis med både fjell og skogområder i nabolaget.

Edit: Jeg frykter at det kan bli litt mindre turer med overnatting nå. Jeg har fått noe så ekkelt som fast arbe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor mange netter jeg hadde i fjor, men så langt i år har jeg 31 netter ute.

Ellers har jeg hatt rundt 2-3 dagsturer i uken i tillegg til dette.

Planer for sommerferien er å være mest mulig på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere år har jeg hatt opptil 60 teltdøgn i året. Nå har det gått nedover og i år har det bare blitt 6 døgn til nå. Grunnet at vi nå har hytte og at jeg bruker langhelgene der istedenfor i marka i telt. Ellers blir det mest dagsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår deg Trond Erik! Er over på den andre hånda mi når jeg skal telle nå :-)

I fjord hadde jeg nok 50, det skyldes et par viddeturer og toppsamling i midt-jotunheimen.

Det blir ikke tilfelle i år så det holder nok med 10 fingre for å holde orden dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvor mange dagsturer har jeg ikke peiling på, sikkert en hel haug. I telt har det blitt 51 netter siden 17. mai. Fremdeles noen planer om tur i marka, på Hardangervidda og å gå Jotunheimstien før midten av september, så det burde bli rundt 70 før det blir så kaldt at jeg blir et hyttemenneske igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da knuser jeg deg Trond Erik, med svimlende 5 utedøgn i år. ;) Det er personlig rekord! Vanligvis ligger jeg på alt mellom 0 og 2 utedøgn i året…

Heh, jeg har en mistanke om at 3 døgn for meg også er personlig rekord (campingferie som unge utelatt).

Trond Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ca. 20 hittil i år, hvorav 18 i en Hilleberg Jannu og resten i en gammel Helsport telt. Dette er den billigste overnatting som finnes med teltkostnader per døgn på kr. 10-15,-.

Nå gjestår fortsatt høstsesongen på fjellet, mye av surfesesongen på Stad og Jæren og en lengre fjelltur i utlandet så jeg regner med å komme opp i 45-50 døgn før året er omme. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.