Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjørnepels?


krb

Anbefalte innlegg

Hei

Etter en tur på hytta ved Braskeidfoss denne uken så fant vi noen hår

som vi ble nyskjerrige på.

Er det noen som kan se på disse bildene, om det er bjørn eller kanskje en jerv som har sluppet litt pels?

post-2909-133474555332_thumb.jpg

post-2909-133474555344_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krb, hvis du fant dette på Fæssa så tviler jeg sterkt på at dette er bjørn eller jerv. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er det. Og hvis det skulle være det så hadde jeg blitt glad for å få dokumentert det.

Hvor på Br.foss fant du dette?

Det hadde vært artig å sett nærmere på hårene hvis du har tatt vare på det.

Det kan jo være av mye rart, men vanskelig å se uten ett skikkelig nærbilde eller å se det i virkeligheten.

Kan jo være av hjortedyr, men elg er det ikke og kjenner det ikke igjen som rådyrhår heller. Hjort? hmm, skeptisk. Hjort er også utrolig skjelden på Fæssa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krb, hvis du fant dette på Fæssa så tviler jeg sterkt på at dette er bjørn eller jerv. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er det. Og hvis det skulle være det så hadde jeg blitt glad for å få dokumentert det.

Hvor på Br.foss fant du dette?

Det hadde vært artig å sett nærmere på hårene hvis du har tatt vare på det.

Det kan jo være av mye rart, men vanskelig å se uten ett skikkelig nærbilde eller å se det i virkeligheten.

Kan jo være av hjortedyr, men elg er det ikke og kjenner det ikke igjen som rådyrhår heller. Hjort? hmm, skeptisk. Hjort er også utrolig skjelden på Fæssa.

Hei

Håret ble ikke tatt med da jeg ikke hadde noe å ha det i.

Dette ble funnet noen km fra kynnbrua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskvelden kl 22.30 hørte jeg og flere såkalt blåsing fra bjørn.

Ca to-tre km fra kynna :?

Vi er 99.9% sikker på at dette var en bjørn. Jeg tenkte å ringe å høre om det var registrert en bjørn i det området, men lot være av flere grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.