Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøholstind og Mjølkedalstind


Stanp

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge siklet på Snøholstinden. Noen som veit hvordan utsikten er i klart vær der? Er den bestigelig uten sikring?

Om mulig kunne jeg tenke meg å ta denne i kombinasjon med Mjølkedalstind fra Fondsbu. Lang tur. Men jeg har ferie 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig fin utsikt derfra i fint vær! :D Du trenger ikke noe sikring hvis du går opp nordeggen. (Jeg brukte i alle fall ikke det). Noen steder er det litt luftig og utfordrende, men det er bare morsomt :)

Men studerte toppen i går, og det er fryktelig mye snø i det området per dags dato. God tur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøholtinden er også grei fra syd, med utgangspunkt i nordvestre ende av Snøholsvatnet (1486). Først østover i retning av den tydelige avsatsen på sørryggen. Herfra opp ryggen, ganske bratt og noe løst, men ikke spesielt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge siklet på Snøholstinden. Noen som veit hvordan utsikten er i klart vær der? Er den bestigelig uten sikring?

Om mulig kunne jeg tenke meg å ta denne i kombinasjon med Mjølkedalstind fra Fondsbu. Lang tur. Men jeg har ferie :wink:

Vesteggen fra skaret (1612m) er morsom med lett klyvning av maks grad II. Anbefales både opp og ned :)

Mjølksdalstind er enda lettere: Fra Olausbu tas sikte på høyde 1808, derfra opp ryggen til tops mot SØ - egnet for barn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En kombinasjon av Mjølkedalstind+Sjogholstind er nok realistisk på en fin dag fra Eidsbugarden. Anbefaler sørrenna opp på Mjølkedalstind (mest til venstre av rennene), ned nordeggen og til Sjogholstind ad vesteggen om Olavsbu. Gå også ned igjen vesteggen, det tar så og si like lang tid som ruta ned til Snøholsvatnet og er mye morsommere. Med korte pauser er nok dette en 13-timerstur. God tur, dette er fine tinder :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.