Gå til innhold
  • Bli medlem

Varg Isogaisa/Rastegaisa størrelser


Fjellfant

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe enten Isogaisa eller Rastegaisa. Ingen butikker her i området har dem så jeg må bestille på nettet. Lurer litt på hvilken størrelse jeg burde gå for. Jeg bruker str. 44 av Alfa Skarvet skisko, er det noen her som har Alfa skisko og Isogaisa eller Rastegaisa fjellsko?

Er det stor forskjell i bredden på Isogaisa og Rastegaisa? Vet at Rastegaisa er en del stivere, men har også hørt at den er litt videre i lesten.

Mvh

Fjellfant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastegaisa er en del videre enn isogaisa, men jeg anbefaler på det sterkeste at du forsøker støvlene. Det er mange som ikke passer rastegaisa, og jeg har selv passproblemer med de støvlene. Det tar laang tid å gå dem inn, og de tilpasser seg lite i de nedre delene, grunnet høy gummikant. Når du kjøper slike støvler, bør de sitte ganske godt fra dag èn, da de ikke er like medgjørlige å gå til som mykere varianter. Er også verdt å nevne at hælpartiet til rastegaisa er ganske flatt i forhold til mange andre støvler. Prøv først, eller forsikre deg om at du kan sende støvlene tilbake til butikken om de ikke passer. Tipper oslo sportslager har slike ordninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fjellfant. Kjøpte Rastegaisa gjennom Platou. Bestilte to par etter avtale med Vertikal, og butkken sendte det ene paret i retur uten kostnad for meg. Tross alt ikkje så mange som fører slike støvler. Forøvrig er eg veldig godt fornøyd med Varg/Vertikal. Bruker Varg Morgedal når det er kvitt ute. Kan være enig i at støvlene er stive, føles som slalåmstøvler når dei er nye. Etter min mening er Rastegaisa fottøy som fungerer i vått og steinete vestlandsterreng. I flatere og tørrere terreng hadde eg vel kanskje brukt støvler som ikkje var så tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.