Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av telt til turer i lavere fjellstrøk


Raymond78

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann i den spede starten av 30 åra som har en drøm om å komme meg ut i villmarka i sommer med telt og kano. Kanoen er innkjøpt og utprøvd, gått fra niva hjelp det her går til ...., til å faktisk ha rimelig god kontroll på "fartøyet". Ellers er sekk, bekledning, skotøy og annet utstyr alt innkjøpt.

Nå er det altså innkjøp av telt som står for tur.

Da jeg og tur kompisen min er noen skikkelige snorkebøtter begge to har vi tenkt å kjøpe hvert vårt enmannstelt, for å på den måten bevare nattesøvnen og med det humøret på turen :lol:

Teltet vil aldri bli brukt i terreng høyere en maks 8/900 moh, og kun i sommerhalvåret. Er særlig femundsmarka og gausdal vestfjell som er de mest akutelle tur områdene for vår del.

Så det jeg er på jakt etter er 1 manns telt, sommerbruk, og lavt "fjellterreng"

Er ikke vandt med veldig tunge bæringer noen av oss, så vekt vil spille en vesentlig rolle. Pris er jo også noe man kikker på i helheten før valget tas.

Noen som har noen tips å komme med?

Mbh Raymond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte eit Helsport Ringstind 2 nå i vår og har fått noen netter i det. Jeg bruker det som eit enmannstelt og har derfor veldig god plass :D Har ligget i teltet i kraftig regn og har ikke hatt noe gjennomslag i duken. Har ikke prøvd det i så veldig sterk vind, men det blåste opp mot liten kuling en natt og teltet sto bra, mye takket være at jeg hadde en veldig fin teltplass og alltid er påpasselig med å bardunere skikkelig:) Så langt er jeg meget godt fornøyd med teltet. Hilleberg Akto er et veldig likt telt, men jeg har ikke noen erfaring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg og tur kompisen min er noen skikkelige snorkebøtter begge to har vi tenkt å kjøpe hvert vårt enmannstelt, for å på den måten bevare nattesøvnen og med det humøret på turen 8)

Men betenker å slå opp teltene langt fra hverandre for å høre ikke snorkingen. :-) I hvert fall synes jeg at Ringstind 2 er en god anbefaling.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.