Gå til innhold
  • Bli medlem

Overseil/tarp


Kongle

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ofte bare brukt en vanlig glassfiberduk, de veier nesten ingenting, er billige, tåler masse juling og selges overalt. (Bensinstasjoner, Clas Ohlson, Felleskjøpet, Maxbo etc etc etc...)

Den eneste fordelen jeg ser med tarp er at de er litt lettere å pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Noen som har erfaring med denne?

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=74&prodid=4229

Kan være et alternativ i forhold til Hilleberg sine tarp som koster det dobbelte. Litt usikker, men det hadde vært artig å prøvd.

Føler på meg at et innhogg i lommeboka nærmer seg.........

Magasinet usj... Sendte en mail med spm. om man kunne feste liggeunderlag utvendig på Bergans Alpine. De lovte meg svar innen 48 timer, nå har det gått 72 timer og fremdeles ikke noe svar. De er ikke særlig seriøse.

I fjor bestilte jeg en 90 liters Dovresekk, gjett hva jeg fikk, jo en 70 liters av samme merke. De må skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra greygoo:

Magasinet usj... Sendte en mail med spm. om man kunne feste liggeunderlag utvendig på Bergans Alpine. De lovte meg svar innen 48 timer, nå har det gått 72 timer og fremdeles ikke noe svar. De er ikke særlig seriøse.

I fjor bestilte jeg en 90 liters Dovresekk, gjett hva jeg fikk, jo en 70 liters av samme merke. De må skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også vanlig pressenning. Det er jo ikke såååå bråkete. Nå er det også sånn at man kan kjøpe mange slike i forhold til et enkelt tarp. Prisen er vesentlig også. Har man med lavvo trenger man strengt talt ikke tarp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får du de tynne billige da som ikke bråker? Eneste jeg har funnet på f. eks. biltema er de som bråker noe j(#)/ når det blåser :D

Er på jakt etter duk jeg å...

Det siste kjøpte jeg på en eller annen bensinstasjon for flere år siden og det holder enda.

Ligner mye på de som selges på Clas Ohlson, men jeg vet ikke hvilket produsent jeg har på mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra greygoo:

Er ikke helt enig i dette, handlet der flere ganger.

Fått bare god hjelp og service.......................

Men nå har jeg vært i butikken da, kanskje det har noe å si??????????

Må ha det, for jeg håpe, fordi den tilbakemeldingen jeg fikk var ikke særlig god. Kun et "Ja", og ikke noe annet. Ikke et "Med Hilsen" en gang så jeg vet ikke hvem av de som jobber der som påstår det. Det hadde vært normalt å forklare litt nærmere hvordan det kan festes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er tarpen med tanke på bålgnist?

Sjekket med Hilleberg før jeg kjøpte Tarp 10 XL. Ingen av Tarpene de solgte var særlig glad i gnist fra bål , selv ikke XL som er sterkere og tykkereen UL.

Det som er genialt med Tarpen fra Hilleberg er jo pakkposen , superenkelt å pakke den ned i den. Den tar ikke stor plass og bråker ikke så mye , men den er DYR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt meg Magasinets Tarp, den på 3x3 m (hadde jeg vært smartere hadde jeg investert 60 kr til og kjøpt den på 3x4 m, men....den gang ei).

Jeg er veldig fornøyd, har brukt den masse i sommer. Har tidligere brukt en (ca 2x3 m) presenning fra clas Ohlson. Mye billigere enn tarpen, ja, men også mye større i volum når pakket sammen (samt mindre i størrelse).

Har vært ute i mye regnvær med tarpen og synes den holder som bare dèt. Eneste jeg er litt misfornøyd med er at det lekker vann gjennom det påsydde produktmerket i det ene hjørnet!(men så lenge dèt hjørnet vender nedover er det ikke noe problem)

Tarpen har 9 festepunkter, ett i hvert hjørne, maljer og hemper, samt hemper midt på hver langside og en festeanordning midt på duken. Det fulgte med en pose med 4 barduner.

På det ene bildet (det fra Nordmarka hvor nevøen min nyter frysetørra mat med varmt vann i pose) er det mange barduner og tau som strekker seg til alle kanter. Det blå tauet midt under tarpen har ikke med opphenging av tarpen å gjøre, men fungere som et sted utstyr kan henges opp.

Har foreløpig stort sett brukt den som vist på bildene, men har sett at det finnes utallige måter å sette den opp på, tenkte jeg skulle prøve ut forskj komboer i marka til helga (gleder meg spesielt til det skikkelige regnværet som er meldt søndag) :D

tarp1xd3.th.jpg

tarp2xx3.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Løp og kjøp en sånn den er lett og fleksibel.

Kan godt brukes helt uten stenger og gir deg en bedre komfort på turen.

Du får også en Bomull/polyesterutgave av den som tåler gnister bedre hos www.naturmagasinet.no

PS! Ikke kjøp den for liten og skaff deg noen ekstra barduner før du drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan jeg gå god for. Har hatt min i 2 uker. Og den er HELT vanntett. Den bråker minimalt. Bare pass på å bruke bardunene rikit, så du ikke får blaffring!

Kjøpte min på magasinet.no

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.