Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvalitet på Helsport?


greygoo

Anbefalte innlegg

Helsport har gode telt, men dårlige ryggsekker har jeg forstått. Jeg blir skeptisk til teltene dems når dem ikke kan lage gode ryggsekker. Hva mener dere? Det samme går for Bergans. Når dem ikke kan lage en ryggsekk med gode festemuligheter begynner jeg å lure på hva slags folk er det som jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur det har sammenheng med at dei har nettopp begynt å lage sekker. Bergans og norøna har jo holdt på med sekker i ein mannsalder. Helsport har holdt på med telt lenge, så det e dei gode på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt sterkt advart mot den sekken siden den ikke holder mål visstnok.

Echoecho skrev "Reconpack er jo helt genial! Bare styr laaangt unna Cato Ringstad sin kopi av den sekken. Fy f*** for noe drit! Kjøp Norrøna sin så har du en fin sekk."

Joachim skrev "Norrønna Recon Pack. Ingen over, ingen vedsiden. Bare ikke få deg en Cato Ringstad versjon, da disse er crap.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fungerer jo. har alltid bært 35+ kg med den på øvelser, den er jo ikke optimal, langt fra, men den fungerer. personlig ville jeg gått for nørrona sin recon pack som jeg eier, men det der er jo en rimeligere utgave og har du bært tungt med norrøna reconpack finnes det ingen vei tilbake :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker hadde Bergans stropper for underlag før, så det er vel mer en motesak enn en kompetansesak. En del av oss har jo også fått så fancy liggeunderlag at de kan brettes til en bitteliten sak som puttes oppi sekken. Men de burde absolutt titte innom fjellforum og ta hintet om at stroppene burde gjeninnføres! Personlig har jeg likt mine bergansekker godt, og jeg syns klærne deres er uovertrufne - har holdt meg tørr i timesvis med højregn i fjellet mange ganger. Så det er vel ikke helsvart akkurat. Men i dagens marked trenger man ikke sverge til ett merke på alt utstyret - ingen av merkene er best på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til Bergans om de stroppene, da! Hvis de ønsker å være konkurransedyktige bør de være lydhøre for ønsker og klager!

I stedet for stropper kan jo Bergans lage etellarannet man kan tre stroppene gjennom. De fleste av oss har skireimer liggende til formålet, sekken må bare ha noen festepunkt. Ellers tilbyr vel samtlige ryggsekkfabrikanter ekstra pakkreimer solgt separat til kr 195,90 eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen sammenheng mellom kvalitet på ryggsekker og andre produkter . Selv har jeg et helsport telt jeg er greit fornøyd med. Jeg kunne allikevel ikke tenkt meg soveposer derfra fordi det gjør andre mye bedre.

Når det gjelder innovative løsninger er det norske markedet så lite at det nytter ikke å være ledende på produktutvikling. Det er jo ofte ingen ab de norske produsentene av fjellutstyr heller. De prøver å innbille sine kunder dette, men er strengt talt ikke det.Det er imidlertid noen norske som lager høy kvalitet til høy pris. Helsport lager bra telt , og Norrøna lager god bekledning .Nå er det sikkert flere , det spørs bare hvor kresen man er..

Dersom man på død og liv skal ha norske produkter er det i mine øyne Norrøna som lager gode løsninger og ikke minst høy kvalitet.

De har dessuten meget god service og reklamasjon. Her ligger de fleste norske produdsenter /importører lysår unna Norrøna. De utbedrer og syr selv ,og du blir ikke behandlet som du har pest når du reklamerer.

Lykke til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.