Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport telt som lekker


cozmo_

Anbefalte innlegg

Investerte i et Helsport Fjellheimen x-treme 3camp for 2 år siden. Teltet er lite brukt, kanskje 10 overnattinger. Men i helgen var det i bruk - og i regnskurene lekket det en god del vann inn gjennom sømmene i taket i ytterteltet - dette var i forteltet - så alt som lå der inne ble vått.

Bør jeg kreve nytt yttertelt ? Er Helsport greie å ha med å gjøre i reklamasjonssaker ?

Jeg tar det for gitt at et såpass dyrt telt ikke skal lekke vann i vanlig norsk regnvær.....

cozmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fulgte det ikke med noe du kunne bruke på sømmene? Har selv et Helsport telt som har blitt brukt under alle årstider, men har ikke opplevd lekasjer enda slik at jeg har måttet bruke den silikonstiften som fulgte med da jeg kjøpte teltet...

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar.

Teltet er ikke brukt om vinteren i det hele tatt faktisk...

Kan ikke huske at det fulgte med noen silikonstift heller. Men tipper at det er svaret jeg får fra helsport. Har lest en del kritikk av Helsport sine telt i senere tid på dette forumet - kanskje man bør finne seg noe annet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er brukt om vinteren burde du nok sende det inn. Om det ikke hadde vært ute på en årstid med regn kunne det hende at det bare var at bomullstråden ikke hadde trutna enda. Helsport informerer om dette i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et nytt Helsport-telt tidligere i sommer. Der fulgte det med en tube silikon og informasjon om hvordan denne skulle påføres sømmene etter litt bruk. Hvis dette er noe nytt Helsport har startet med, mistenker jeg at du kanskje får en slik tube i retur.

For øvrig har jeg intet negativt å si om Helsport-teltene hva gjelder kvalitet og bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt et Helsport xtreme telt et år nå, første natta pissregnet det og det meste i forteltet ble vått. Når teltet var tørt smurte jeg på sillikon som følgte med teltet, ikke vært plaget senere.

Mener jeg leste et sted at tråden som de bruker på teltet skal utvide seg ved fuktighet slik at sømmer tettes, men ser ikke ut som det alltid virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport sier vel at bomullstråden muligens ikke er tett første gang det regner fordi bomullstråden trenger å komme i kontakt med vann en gang for å trutne til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til Helsport og forklarte problemet.

Ble oppringt av en hyggelig dame som stilte noen spørsmål om hvor det var lekkasjer osv. Forklarte at teltet hadde vært i bruk i øsregn før, så hun slo fra seg at det kunne være bomullstråden osv. Hun spurte ikke om silikontetning i det hele tatt, men sa at det bare var å sende inn teltet.

Tenker jeg gjør det så får jeg se hva de sier. Antar at om de gjør noe så er det å tette med silikon...Men men får se...

cozmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til Helsport og forklarte problemet.

Ble oppringt av en hyggelig dame som stilte noen spørsmål om hvor det var lekkasjer osv. Forklarte at teltet hadde vært i bruk i øsregn før, så hun slo fra seg at det kunne være bomullstråden osv. Hun spurte ikke om silikontetning i det hele tatt, men sa at det bare var å sende inn teltet.

Tenker jeg gjør det så får jeg se hva de sier. Antar at om de gjør noe så er det å tette med silikon...Men men får se...

cozmo

Må jo være veldig positivt å bli ringt opp etter å ha sendt mail, ifht å få svar pr mail tilbake cozmo_ :wink:

Personlig har jeg svært gode erfaringer med Helsport!

Både mtp service og produktene deres.

Har både Børgefjell SL camp og Alpha Majo med flere hundre døgn hver i all slags vær og årstider, som fortsatt er tett i sømmene.

Håper kvaliteten er den samme idag?

Har vondt for å tro at det finnes flere enn muligens en håndfull telt i kongeriket som har fått mere juling enn mitt Alpha Majo....

Egentlig no dritt, for det hadde vært interessant å teste ut nye telt på markedet, men aldri før gammelt utstyr streiker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å få alle tipsa. Som jeg forstår er Helsport telt god kvalitet, generelt, og man sikrer tettheten ved å ha en tube silikon for hånden.

Noen som har erfaring med teltet Helsport Storlidalen 3-camp fjelltelt, eller annen størrelse av samme modell? Mitt får trolig sin jomfrutur til Syltjønna ved Storsylen, HelSport Storlidalen 3-camp fjelltelt, modell fra G-Sport. Vi glæ oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.