Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring i Brønnøy


magnenordfjellmark

Anbefalte innlegg

Annonse

"jeg skulle pusse litt på buldrefeltet på mo"

Er det på mosfjellet rett sør for Horn du tenker på?

Eneste stedet jeg har tatt med svasko og tau er rett sør for vik på en av toppene som har vært med på fjelltrimmen. Husker ikke hva toppen heter. På denne turen er det flere "5-meters" ruter"

Kardam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei.. Er det noen som vet om det er boltet ruter i Brønnøysund?

Så ikke denne før no. Det er 3-4 boltede ruter i Torghatten. Ved parkeringen for hullet - gå rett opp mot Torghatten - det åpenbarer seg en stor kløft (surprise), og inne denne er det boltet en del fine ruter. Spør evt på campingen om du ikke finner det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er kansje 4+ husker ikke helt. Jeg boltet dem for et nybegynnerkurs (brattkort) for to år siden og type barne/ungdomsklatring. Det finnes ingen fører. Finnes også topptaufeste på urstabben. Gå opp ifra vika og du ser det.

Er gjerne med å buldrer/pusser i hubbudalen. Bare send en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er Hubudalen som er stedet når det gjelder buldring rundt Brønnøysund. Bor ikke der selv, men skal ha noen feriedager der og tenkte å ta med pad'en.

Hvordan er stedet? Må man regne med mye pussing? Er det mange linjer som er pusset frem og er disse vanskelig å finne? Det fins vel neppe noen fører for området?

-Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:D:D

Heisann hopsann

Angående hubudalen er det nok jeg som har det meste og det beste av informasjon. ta med pad og pussemotivasjon. jeg stiller med stålbørster, og stiger, det hadde vært veldig bra om det kommer noen, det er lite trafikk der, jeg har mistet noe av motivasjonen, men en tilflytter har boostet den igjen så jeg er topp gira. skal til kristiansand i slutten av juli begynnelsen av august. ellers er jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående fører så har jeg noen skisser, men det er mye stein og skog så det kan være noe kronglete å finne frem, men det går noen stier som man kan orientere seg ut ifra. det er pusset endel, det er mye som ikke er pusset, særlig harde ting og sittende. det er veldig mye å ta av og det er lett å bli "svimmel" og bare springe rundt fra stein til stein og mentalklatre alle problemene. helt klart mye klassiker potensiale. har en ide om å lage en nettside med bilder og skisser, men det blir ikke før sommeren er over. skal kopiere og laminer en skisse som jeg legger under helleren bak den første store steinen. Tenkte også å merke på et eller annet hvis i terrenget for å gjøre det lettere å finne frem til det som er pusset og gått, men det var dette med tid da. drar vel på ferie på søndag og blir borte i 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info ang. Hubudalen. Fikk desverre ikke lest det før etter ferien, men jeg tror nok jeg fant rette området; diverse var pusset frem og et par stiger oppstilt. Vått hele tiden, så det ble bare med å gå rundt å se litt. Stedet virket bra, mye pussing må til og endel skarp stein men også store muligheter for fine og harde linjer. Sko, pad, kost og stålbørste blir heretter med på turene til Brønnøysund!

-Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Takk for info ang. Hubudalen. Fikk desverre ikke lest det før etter ferien, men jeg tror nok jeg fant rette området; diverse var pusset frem og et par stiger oppstilt. Vått hele tiden, så det ble bare med å gå rundt å se litt. Stedet virket bra, mye pussing må til og endel skarp stein men også store muligheter for fine og harde linjer. Sko, pad, kost og stålbørste blir heretter med på turene til Brønnøysund!

-Dag

problemet er jo at det ikke klatres så mye der slik at man kan se kalkmerkene så det blir litt på måfå å bare dra dit, men vi skal sparke liv i klatreklubben igjen og se om aktiviteten ikke økes. skulle fått opp en liten buldrevegg i byen også slik at vi kunne hatt en kontinuitet i opplegget. et naust hadde vært bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med Ivar og vi er flere. Mange som har utstyr som ikke bruker det. Spark liv i Klatreklubben igjen. Kanskje Fjellsportgruppen også kan bidra - eller DnT. Hadde vært artig med en klatrevegg eller buldrefelt. Vi er flere som trenger mer kompetanse på det- Bare så synd det er så løst fjell her i området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.