Gå til innhold
  • Bli medlem

Hybel/leilighet - Kan du hjelpe?


greygoo

Anbefalte innlegg

Tanken på leve 1. år i telt er litt skremmende. En hybel/leilighet hadde vært best. Kan du hjelpe en med sosial fobi å skaffe en plass å bo? Jeg har ingen refereanser. Tenkte ikke på å spørre om det der jeg bodde sist. Å ringe opp igjen og spørre tør jeg ikke. Bodde der i 4. år. Fikk igjen depositumet da jeg flyttet.

Jeg kan greie 6000 tusen pr. måned hvis depositumet er 1x. Hvis depositumet er 2x kan jeg greie 4000 tusen pr. måned. Er depositumet 3x kan jeg greie 3000 tusen pr. måned.

Jeg røyker ikke. Her jeg bor nå drikker jeg alkohol for å dempe tankekjøret, men ønsker meg en livsstil som jeg hadde før. Daglige løpeturer og aldri alkohol.

Jeg bor i Aust-Agder nå, men kan flytte hvor som helst. Jeg har sikker inntekt på 13800,- pr. mnd. Tidsbegrenset ufør frem til 1.1.2010-. Er skattefri utbetaling denne mnd. pga. sommeren og det er derfor jeg har råd til depositum.

Jeg ønsker langtidsleie. Har sertifikat klasse C, og å komme i jobb er et stort ønske. Uansett vil jeg aldri måtte gå på sosialkontoret, i følge en saksbehandler hos NAV.

Hvis du kan hjelpe er min e-post adresse [email protected].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sikkert allerede snakket med trygde/sosial kontor ang., bolig!??

Men er du villig til å flytte ut på landsbygda ett eller annet sted, kan du nok finne billig bolig.

Du er vel ikke så kravstor ettersom du antydet ett år i telt!

Det finnes jo mange såkalte "sommerleiligheter" som står tomme nesten hele året - eierene får kun leid dem ut noen uker om sommeren. Det er alltid en løsning selv om det ikke alltid er den enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du over 36år kan du ta med uføretrygda til utlandet.

Og med 13800,- pr. mnd hadde du levd som en konge i mange asiatiske land. India, Nepal, Thailand, Vietnam, you name it :)

Bedre enn å leve i telt i skogen ihvertfall....

I India lever man greit på 3000kr i måneden alt inkludert. 6mnd visum fikses glatt. Flyreise ned koster 4000-5000.

I løpet av 6 måneder blir du da 60.000kr rikere!!! Slå den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skottland er også et godt alternativ med den inntekten.

Jeg kan alltids stille som referanse for deg. Hvis førerkort C = buss, har du jobb på dagen. Muligens en god ide å ikke drikke alkohol da. Men etter å ha fulgt buss her borte i over ti år, er ikke alkohol noen hinder, virker det som.

Selv om jeg tilhører middelklassen her borte, er Norge for dyrt for meg. Så jeg er permanent i eksil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert allerede snakket med trygde/sosial kontor ang., bolig!??

Men er du villig til å flytte ut på landsbygda ett eller annet sted, kan du nok finne billig bolig.

Du er vel ikke så kravstor ettersom du antydet ett år i telt!

Det finnes jo mange såkalte "sommerleiligheter" som står tomme nesten hele året - eierene får kun leid dem ut noen uker om sommeren. Det er alltid en løsning selv om det ikke alltid er den enkleste.

Takk for tilbakemeldingen. Ja det har jeg, men det er lite hjelp å få der. Man blir bedt om å finne bolig på det åpne markede. Jeg er ikke kravstor nei, men tør ikke ringe til evt. utleier. Kunne ønske jeg kunne finne en som var villig til å kommunisere pr. e-post, men det er nok ikke mange av dem. Har ikke så lyst på en "sommerleilighet". Da vil jeg måtte flytte igjen når sommeren kom. Jeg liker best langtidsleie som gir meg trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du over 36år kan du ta med uføretrygda til utlandet.

Og med 13800,- pr. mnd hadde du levd som en konge i mange asiatiske land. India, Nepal, Thailand, Vietnam, you name it :)

Bedre enn å leve i telt i skogen ihvertfall....

I India lever man greit på 3000kr i måneden alt inkludert. 6mnd visum fikses glatt. Flyreise ned koster 4000-5000.

I løpet av 6 måneder blir du da 60.000kr rikere!!! Slå den..

Takk for tilbakemeldingen. Jeg er ikke 36 før i okt. Det står utfyllende her http://www.nav.no/page?id=805312620 om flytting til utlandet når man mottar uføretrygd. Grunnen til at jeg må flytte er fordi da vil jeg kunne greie å skaffe meg en jobb. Kan ikke gå inn på grunnen til at jeg ikke kan det her hvor jeg bor nå, av private årsaker.

Jeg ønsker ikke å utnytte trygda jeg får til det fulle. Jeg er priviligert som har fått innvilget uføretrygd, og da må jeg gjengelde det ved å gjøre alt jeg kan for å komme i arbeid igjen. Jeg ønsker derfor en bolig her i Norge som jeg kan leie i flere år. Jeg takler ikke forandringer i livet mitt noe godt, og da er stabilitet viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skottland er også et godt alternativ med den inntekten.

Jeg kan alltids stille som referanse for deg. Hvis førerkort C = buss, har du jobb på dagen. Muligens en god ide å ikke drikke alkohol da. Men etter å ha fulgt buss her borte i over ti år, er ikke alkohol noen hinder, virker det som.

Selv om jeg tilhører middelklassen her borte, er Norge for dyrt for meg. Så jeg er permanent i eksil.

Takk for tilbakemeldingen og tilbudet om hjelp. Det er fristende å flytte til et land som er billigere å leve i, enn det Norge er. Jeg har sertifikat for buss også ja, som er klasse D. Klasse C er for lastebil. Min forrige jobb var bussjåfør. Jeg måtte slutte pga. angst og kan ikke gå tilbake til et sånt yrke. Hvis jeg bosetter meg i utlandet mister jeg de "trygge" rammene her hjemme, og det er derfor vanskelig å bosette seg i et annet land hvor jeg vil stå på bar bakke hvis noe skjer. Kan jeg ikke greie det yrket jeg velger, og har mistet trygderettighetene her hjemme, vil jeg måtte gå på sosialkontoret. Det ønsker jeg ikke. NAV er veldig grei mot meg, og jeg trenger dem som støtte når jeg skal forsøke meg i arbeid igjen.

Alkohol drikker jeg nå fordi jeg trenger å selvmedisinere meg pga. boforholdene her jeg bor nå. Da jeg bodde alene sist rørte jeg aldri alkohol, og jeg håper det blir slik når jeg flytter for meg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å få noen til å stille bankgaranti, så beholder du pengene som ville gått til depositum :)

Takk for rådet, men når jeg har penger til depositum så ønsker jeg å bruke de. Liker å være selvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet, men når jeg har penger til depositum så ønsker jeg å bruke de. Liker å være selvstendig.

Du behøver ikke gå gjennom andre. Har selv leid, og hver gang har banken stilt garanti for meg. Like bra som kontanter for utleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.