Gå til innhold
  • Bli medlem

Forhold på Smørstabbreen


Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Hei

Det skulle vært interresant å høre fra deg hvordan turen var. Jeg skal en tur i området neste uke og kunne tenke meg å høre hvordan snøforholdene over breen var og hvor høyt snøen lå ellers.

mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i området både siste helg og helgen før. Glimrende forhold. Breene er stort sett trygge. Forholdene vare gode både på storebjørn, veslebjørn, saksi og skeei.

Det eneste jeg ser som problem er å komme seg opp på breen med ski. snølaget nede har nok blitt tynnere siden forrige helg. men det bør gå bra allikevel, hvis man tar av skiene noen ganger. Å komme seg opp fra leirdalen hadde vært det beste. Men det gikk ikke siste helg. En ras har rivet bort en bru slik at det er umulig å komme seg inn om dagen. (kanskje fikset allerede?)

God tur

Coni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det noen som har gått opp renna fra Smørstabbreen til Storebjørn i det siste? Er den kurant, eller er bregleppa vanskelig?

Har noen gått opp renna til Saksi i det siste - snøforhold?

Noen vært på Gravdalstind i det siste - snøforhold?

Snømengdene i Ringsdalen?

:wink: Mange spørsmål her ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, Espen - var på St.Ringstind 15.mai. Måtte da bære skiene en snau time før de kunne settes på. Nå har det imidlertid snødd ned mot og under 1000m de siste dagene her på vestlandet, så det er ikke umulig at forholdene har bedret seg noe, men det er vel tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei:

Gikk for ti dager siden! Snøen har nok ikke smeltet siden den tiden. Tvert imot, Turtagro melder om 20-50 cm nysnø den siste uka (se turtagro.no)

Renna opp Storebjørn: ikke noe problem i det hele tatt. Ingen bregleppa.

Saksi: Ikke noe problem. Der går masse folk hele tida.

Gravdalstind: Så jeg sporer den helgen. Sikkert ikke noe problem det heller.

Ringstind: Vet ikke. Men ifølge turtagro så må du gå ca. 1 time før snøen begynner. Oppe skal det være svært gode forhold (ingen åpne sprekker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.