Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketurer med telt i distriktet rundt Bergen


kris

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner noen bra fiskeplasser som egner seg for telting som er lett tilgjengelig fra Bergen? Med lett tilgjengelig mener jeg ikke mer enn 1,5 time med bil/buss/tog. Kan gjerne være i lavlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Well well, I'll try and help... :roll: for det første, dere burde ta kontakt med Bergens sportsfiskere...de har (hadde) kart over alle de steder i Bergen nærområdet online med hva slags fisk som ble fanget, eiere, fiskekort osv med online kart. Google it. Vanskelig å finne fram men jeg tror de fortsatt eksisterer, og de hadde kontor nedenfor konsert-huset.

Jeg har vært flere ganger til Mjølfjell, fantastisk område (men litt mange hytter), det er desverre bare småfisk å få der (i elva). Det er kanskje litt større ørret å få i området i vannenne ? (sorry er australk, nenglelsken er ikke helt parat), men av de som er nevnt er det særlig Slondalsvatnet, Fagerdalsvatnet og Småfagerdalsvatnet som jeg var opptat av. Mange vak, og ikke langt fra ungdomsherberget...men jeg kan ikke si om de var 'little guys' eller den store. Jeg fisker hovedsakelig med flue da. Men for det kan du ta en fin tur fra Ørnaberget eller Mjølfjell til Ulvik, og så tilbake til Bergen.

I samme område som ser spennende ut er dalen opp fra selveste Mjølfjell, Rjoandalen (er ikke helt sikkert om det er korrekt, men det står der på google earth). Veldig få mensker, få hytter, og en nydelig elv. Google earth mjølfjell så litt til NW og så er du der.

Ellers har jeg selv sett på Eksingedalen...du må ha bil får å komme ditt...og krunglete veier osv. Det ligger ikke langt unna Bergen. Selve elven ser vanskelig å fiske i høyere strøk, var der en vinter. Lavere strøk kan være noe annet, det er visst noen store ørret som taes der hvært år.

Det er en del strøk jeg har ikke vært borti, nemlig Samnanger/Vaksdal/Kvam, som jeg syntes så ganske spennende ut, den gangen jeg bodde i Bergen. Go look! Ellers som sakt må du søke 'local knowledge', det er visst spennende vann sør for bergen (Kvam?) med svære gjedde og ørret, og nok skog....selv om det blir kanskje ikke helt den 'Monsen experience'.

Håper det hjelper! Du behøver ikke dra så langt får å få til litt fiskelykke og en god 'camping-experience'.

Mvh, Cookie :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.