Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal jeg gjøre?


greygoo

Anbefalte innlegg

26. juni får jeg utbetalt trygda mi som er skattefri denne måneden.

Jeg har da valget mellom å: leie en hybel/leilighet hvor depositumet ikke er for høyt. Eller, be om et lån på 10.000 kroner slik at jeg kan kjøpe en campingvogn som jeg plasserer på Drammen Camping inntill september hvor jeg kan leie plass på Bogstad Camping for 3650,- pr mnd. Eller, kjøpe meg et vintertelt og utstyr og leve som en villmann.

Er i tvil hva jeg skal gjøre. Å leie en hybel er vanskelig da jeg har fobi for mennsker og ingen referanser å vise til. Å kjøpe en campingvogn er lettere, men det letteste er å kjøpe et vintertelt å satse på 1 år i skauen.

Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
26. juni får jeg utbetalt 20.000 kroner inkl 1000 kroner tilbake på skatten.

Jeg har da valget mellom å: leie en hybel/leilighet hvor depositumet ikke er for høyt. Eller, be om et lån på 10.000 kroner slik at jeg kan kjøpe en campingvogn som jeg plasserer på Drammen Camping inntill september hvor jeg kan leie plass på Bogstad Camping for 3650,- pr mnd. Eller, kjøpe meg et vintertelt og utstyr og leve som en villmann.

Er i tvil hva jeg skal gjøre. Å leie en hybel er vanskelig da jeg har fobi for mennsker og ingen referanser å vise til. Å kjøpe en campingvogn er lettere, men det letteste er å kjøpe et vintertelt å satse på 1 år i skauen.

Hva ville dere ha gjort?

Hvis det er dette Norge har kommet til, vil jeg for all fremtid holde meg i Skottland. Her leier jeg en kommunal leilighet for 2500 kroner i måneden og lever egentlig som en konge med min lønn. Greie naboer. Faktisk noen svensker, tyskere, polakker og en tsjekker i denne høyblokka i tillegg til skottene. Narko langerene er kastet ut. Utsikten fra stua over fjell-landskapet her er meget flott. Kommunen er OK.

Jeg er sannsynligvis like mannevond som Greygoo, men trives veldig bra.

Btw. Jeg bor 30 minutter med buss fra Glasgow sentrum.

Det finnes norske jobber i Skottland. Flytt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette Norge har kommet til, vil jeg for all fremtid holde meg i Skottland. Her leier jeg en kommunal leilighet for 2500 kroner i måneden og lever egentlig som en konge med min lønn. Greie naboer. Faktisk noen svensker, tyskere, polakker og en tsjekker i denne høyblokka i tillegg til skottene. Narko langerene er kastet ut. Utsikten fra stua over fjell-landskapet her er meget flott. Kommunen er OK.

Jeg er sannsynligvis like mannevond som Greygoo, men trives veldig bra.

Btw. Jeg bor 30 minutter med buss fra Glasgow sentrum.

Det finnes norske jobber i Skottland. Flytt !

Leiemarkedet er til dels vanskelig over hele landet. Bare i Oslo står det 8000 tusen studenter på venteliste hørte jeg på radioen. Kommunale leiligheter utgjøre kun 5% av boligmassen her i Norge. I andre land, uten at jeg husker hvilke, så utgjør de kommunale leilighetene opp til 20%.

Det er fristende å flytte, det høres veldig greit ut å bo i Skottland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiemarkedet er til dels vanskelig over hele landet. Bare i Oslo står det 8000 tusen studenter på venteliste hørte jeg på radioen. Kommunale leiligheter utgjøre kun 5% av boligmassen her i Norge. I andre land, uten at jeg husker hvilke, så utgjør de kommunale leilighetene opp til 20%.

Det er fristende å flytte, det høres veldig greit ut å bo i Skottland.

Jeg tok med telt i tilfelle da jeg kom som student til UiS tilbake fra USA (Ivy League)...det var mange som bodde i brakker, og ikke minst på gym'en. Vi hadde en som bodde i campingvogn en stund også. Gjennomsnittelig leie her er nok 7-8k for en 20kvadrat bolig, jeg leiede isteden en til 17,5k og leide ut...men det kostet meg mange tusen i tapt leie.

Jeg ville fåreslått Monsen/villman alternativet, og ikke skottland (gikk selv på Edinburgh Uni som undergrad), da jeg tror ikke forrige innlegg trolig beskriver det helt som det er i Glasgow (eller Edinburgh...det er snakk om Leith, osv, kanskje som å bo i mindre 'desirable' strøk der du er et godt stykka unna naturen). Ikke for å snakke dårlig om Skottland - fantastisk sted, selv om det regner like mye som bergen - men jeg ville utforsket alternativer også (bl.a. sverige, poland, latvia osv., der det er billigere å leve).

Allikevel....do the Monsen!! Men kanksje bare kortsiktig!

:roll: Men Scotland er ikke så så gærn't...du kan jo prøve, og så har du jo en språksfordel der sammenlignet med de jeg nevnte (am assuming you speak english matey!). For ikke å glemme Færøyene osv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med telt i tilfelle da jeg kom som student til UiS tilbake fra USA (Ivy League)...det var mange som bodde i brakker, og ikke minst på gym'en. Vi hadde en som bodde i campingvogn en stund også. Gjennomsnittelig leie her er nok 7-8k for en 20kvadrat bolig, jeg leiede isteden en til 17,5k og leide ut...men det kostet meg mange tusen i tapt leie.

Jeg ville fåreslått Monsen/villman alternativet, og ikke skottland (gikk selv på Edinburgh Uni som undergrad), da jeg tror ikke forrige innlegg trolig beskriver det helt som det er i Glasgow (eller Edinburgh...det er snakk om Leith, osv, kanskje som å bo i mindre 'desirable' strøk der du er et godt stykka unna naturen). Ikke for å snakke dårlig om Skottland - fantastisk sted, selv om det regner like mye som bergen - men jeg ville utforsket alternativer også (bl.a. sverige, poland, latvia osv., der det er billigere å leve).

Allikevel....do the Monsen!! Men kanksje bare kortsiktig!

Cool Men Scotland er ikke så så gærn't...du kan jo prøve, og så har du jo en språksfordel der sammenlignet med de jeg nevnte (am assuming you speak english matey!). For ikke å glemme Færøyene osv......

Uff, hvis det regner like mye der som i Bergen så tror jeg at jeg holder meg her i Sør-Norge. Har undersøkt angående telt og Polen. Det er forbudt å slå opp telt i skogen der, og politiet vil vise deg vekk hvis de tar deg. Ellers er Polen veldig fristende. Er veldig billig der!

Noen som vet om man kan finne 4-sesongs telt i Polen til en billig penge?

Hehe, kortsiktig ja. Kanskje langsiktig hvis jeg trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde fobie for mennesker ville utvilsomt telt i skauen et års tid vært tingen.

Frister å bo i telt et år selv.

Kan ikke utstå store folkemengder / byer,

men vil vel ikke kalle det fobie.

Heller en vemmelse over hvordan folk klemmer seg sammen i ghettostrøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midlertidig uføretrygdet men "før" nok til å bo ett år i telt? hva med omskolering fra noe som må være et beinhardt yrke? :oops:

synes det er fascinerende det du planlegger, men jeg hadde blitt noe rastløs av livet i telt på ubestemt tid- men kult at ikke alle er like :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midlertidig uføretrygdet men "før" nok til å bo ett år i telt? hva med omskolering fra noe som må være et beinhardt yrke? :oops:

synes det er fascinerende det du planlegger, men jeg hadde blitt noe rastløs av livet i telt på ubestemt tid- men kult at ikke alle er like :lol:

Som så mange andre er jeg ikke ufør pga. en somatisk sykdom. Jeg må uansett finne meg en annen plass å bo. Å bo i telt i 1. år kunne være en fin erfaring å ta med seg videre. Kanskje jeg ville bli sterkere psykisk av det.

Jeg er redd jeg også vil bli rastløs, men kanskje ikke. Vil nok savne Internett litt. Har levd uten Internett før og da fikk jeg lest mange bøker. Det var en fin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde fobie for mennesker ville utvilsomt telt i skauen et års tid vært tingen.

Frister å bo i telt et år selv.

Kan ikke utstå store folkemengder / byer,

men vil vel ikke kalle det fobie.

Heller en vemmelse over hvordan folk klemmer seg sammen i ghettostrøk.

Takk for tilbakemeldingen. Det er fint å lese om andre som også kunne tenke seg det. Da er jeg ikke sånn på viddene alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg vet ikke om du har barn osv, men jeg kan konstatere at polske kvinner er ikke bare babushkaer!! he he... :oops: Men telting der blir nok en utfordring..du for sende en rapport og en youtube lenke hvis du klarer det..

Nei jeg har ingen barn, ingen venner og ikke noe nettverk. Bor sammen med familie.

Hehe, hva er betyr det å være babushka? LOL ja, hvis jeg kjøper meg en vanntett mobiltelefon som går på vanlige batterier kan jeg alltid laste opp på Youtube :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.