Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Galdhøpiggen Pose - holder den mål?


Aalstad

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som har erfaringer med bruk av denne posen? Jeg er på jakt etter en lett og varm dunpose som kan brukes til lengre turer med kaldt vær.

Treffer jeg blink her, eller er dette en pose som har lett for å kollapse og/eller samle mye kondens?

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hei Aalstad!

Ja, denne posen mener jeg holder mål.

Veldig bra forum, forresten.

Jeg har kikket en tid her inne, og synes det er mange med god og fornuftig erfaring som bidrar i sine kategorier.

Jeg har fra tidligere ganske god erfaring med norsk fjellheim vinterstid, og skal til med nye utflukter :D

Og det gleder jeg meg til.

Jeg skriver til tider en del på fluefiske.net, da jeg driver ganske hektisk med fluefiske og konkurransekasting.

Og, føler jeg kan dele noen erfaringer også her inne, også.

Her har jeg mye å snappe opp, og litt erfaring å gi fra.

Denne posen fra Helsport har jeg prøveligget i tre døgn, i 11-19 kalde.

Og det var veldig godt og varmt.

At den holder mål, er det ingen tvil om.

Og når den er er fylt med 1400 gr. med dun, sier det seg selv.

Her har vi en god forsikring på at vi ikke opplever for mye kuldeskjold i løpet av natten.

Det er nesten like viktig å få en pose med rikelig metning med dun, som det å bare begrense det hele til en god bæreevne.

Jeg kommer nok til å kjøpe denne posen, og ber om å få den med 800 fillpower ( om det lar seg gjøre)

Da tror jeg dette er noe av det råeste du kan få ( 1400 gr. dun og 800 fillpower ) :)

Ellers må du ty til Bask.

Men det blir for varmt, og den har jeg prøvd ( ikke for normale forhold ).

Jeg prøvde ekspedisjons- dunjakka til Helsport i dag, og har erfaringer med både North Face og Marmot, men dette er var overaskende bra.

Mye bedre passform, og står på min liste.

Jeg står fritt til å velge vilke merke jeg ønsker, men den avgjørelsen tar jeg på vidda, når været er som værst.

Noe fra Klattermusen er bra, og lurer på om du vet om erfaringer på sekkene derfra.

Har et fornuftig bæresystem.

mvh

PEREK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.