Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose med plass til skuldrene


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe sovepose, eller mer nøyaktig skal kjøpe fullt høyfjellsutstyr. Tror jeg har kontroll på det meste av utstyret jeg trenger men lurer fælt på størrelser på soveposer, også vurderer jeg å bestille på nettet...

Hvis jeg måler rundt skuldrene mine er omkretsen 125cm, vil de fleste vanlige soveposer passe?

PFT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv i butikken, det er det aller beste. En sovepose skal man ha i mange år! Den store og bredskuldrede bør gjerne plusse på 5 cm på lengden på posen. Er man 175 og smalskudret går man fint i en 175 pose, men hvis man har mer volum bør man ha større lengde, ellers vil den stramme mot hode og bein, og dermed gi "kuldebroer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en slik en http://www.montbell.us/products/list.php?cat_id=28 i dun fra USA for en stund siden og dette er den beste posen jeg noen gang har brukt. Den flekser etter kroppen og som en stor mann er det hyggelig å slippe tvangstrøye følelsen. MontBell har et stort utvalg både i dun 800 og 650 kvalitet samt syntetiske poser og alle posene leveres i standard og lang versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg har en kamerat som klaget over at han synes det var trangt i sin nye Marmot sovepose som han hadde kjøpt fra USA og han er ca. like stor som meg så jeg ble litt i tvil. Men siden jeg ikke har tenkt å handle fra utlandet så kan jeg jo like godt dra innom en butikk, er vel begrenset hvor mye man sparer online i forhold til f.ex XXL.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Koteka 290 i 200 cm utgave. Var redd for at den var trang. Men fikk denne tabellen fra leverandøren. Ingen plassproblemer i det hele tatt. Jeg er 194 cm og ca 96 kg omkrets rundt skuldre ca 128 cm. Hadde trodd at en lettvektspose i utgangspunkt skulle være trang, men alle mine spådommer - ble kastet.

Posen kan trygt anbefales. 8)

article size width shoulder width foot

KOTEKA 170 77 30

190 80 32

200 83 34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke målt meg rundt skuldrene, men er relativt bredskuldret.

Har prøvd poser som jeg klarte å få igjen glidelåsen på, men så måtte ha hjelp for å komme ut av.

Dette gjelder bl.a. mountain equipment.

Jeg har nå en marmot lithium og en wm alpinlite, og begge er romslige og fine.

alpinliten er en bred modell av superlite, mens lettvektsserien til marmot bare er generelt brede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.