Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag - skum eller luft til barn på tur?


Ilai

Anbefalte innlegg

Er uerfaring med teltovernatting og skal ha med småbarn på tur.

Nå samler jeg tips til utstyr. Skal kjøpe soveposer og liggeunderlag til barna. Hvilke underlag anbefales?

Skal campe i fjellet sommer/høst.

Finnes det evt bra luftunderlag til under 1000? Det er så mye å velge i, men er det slik at man får det man betaler for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er barna? Da jeg var liten var det en fryd å ligge på luftunderlag, har aldri likt skumunderlag, og gjør det heller ikke nå. Men muligens finnes det også gode underlag av skum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de så små at det blir litt i overkant å ha to hele underlag.. Jeg vet det fins noen som har korte underlag, men husker ikke i farten hvem..

Ellers vil jeg anbefale Thermarest Z-Lite. Det "foldes" sammen i stedet for å rulles, og kan derfor brukes dobbelt for barn.. Evt kan ett underlag deles i to...

Men de vil nok ligge mykere på luft... Dette bruker jeg når det ikke er for kaldt..: http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=37&prodid=325 Tar lite plass, men du må blåse det opp med munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er noe?

Thermarest Ultralite 3/4

LETT OG YPPERLIG FOR BARN!!

Therm-A-Reat Ultralite er Cascade Designs letteste serie av liggunderlag. Ultrelite har samme bredde som Standard og LE, men 25 mm tykk og betydelig lettere. Overflaten er belagt med antigli belegg slik at du ikke glir av liggeunderlaget når du sover. Leveres med pakkpose. Tar liten plass sammenrullet.

Mange tar dette med sammen med en Ridgerest - meget bra isolasjon for rygg og lår og lett nok for vektfriken.

Vekt: ca. 600 gram.

Mål: 51 x 119cm,

pakket 27cm x 12 cm.

Tykkelse: 2,5 cm.

Farge: Vinrød overside, brun under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noe billig i skum. De har sikkert noe som duger på Kid interiør eller lingende.

Da kan du kappe de i akkurat passe størrelse uten at du føler at du blir fattig av å kjøpe nytt når det er blitt for kort.

Unger skal sikkert ha bål og da blir det masse hull i liggeunderlaget uansett.

Om en skal ha noe de kan bruke til de er 30år er ajugilak bamse noe av det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.