Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Lexan drikkeflasker


Frifant

Anbefalte innlegg

Annonse
Noen som har det minste begrep om hvor man kan få kjøpt Bergans Lexan drikkeflasker?

Ta turen innom en Bergans-forhandler og be de om å bestille en til deg. Bergans er raske med å sende ut varer, så det bør ikke ta mer enn et par dager. Har selv enliteren fra Bergans, som jeg er svært fornøyd med.

Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at var slik at Nalgene er produktnavnet og at Lexan er navnet på materialet?

Altså at Nalgene = Lexan?

Materialet heter polykarbonat. Lexan er et merkenavn på polycarbonat og Nalgene er et merkenavn på drikkeflasker og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en spesiel grunn til at du må ha Bergans?

Hvis selger xxl og mange andre butikker Nalgene flasker som er veldig lik og veldig bra!

Hilsen Mads

Neida... :roll: Men det er nå rart med det, når man har favoritter... :)

Takk for svar, alle sammen! Flasker er bestilt via Obs! Sport. Pussig likevel at disse ikke er mer utbredt i butikkene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er sikkert produsert av barnehender i Kina til en kostpris på 3,- kroner og brandet akkurat slik det de forskjellige «produsentene» selv ønsker det. :shock: Mvh Martin

Hvis de er produsert av barn, synes jeg at de skulle ha vært billigere. Jeg vil også nyte godt av at norske bedrifter utnytter andre folkeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Materialet heter polykarbonat. Lexan er et merkenavn på polycarbonat og Nalgene er et merkenavn på drikkeflasker og annet.

Ja da er vi enige da? Lexan er navnet på materialet og Nalgene er produktnavnet.

Altså - ikke noe poeng å bestille flasker fra Bergans, det er bare å kjøpe de flaskene de selger på Anton Sport m fler? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brusflaske tåler VANVITTIG mye! De er laget for å tåle ganske høye trykk og mye juling. Prøv å gi en brusflaske skambank, så ser du hva jeg mener. Du skal slite en stund før du får lekkasje.

Vannflasker (Imsdal m.fl.) er trolig laget av samme materiale, men er ikke laget for å tåle trykk, og er derfor tynnere og mindre solide. Men de tåler en god del de og!

Ikke for det, en lexan flaske tåler sikkert litt mer juling enn 0.5 liter farris... men så koster den også 130 ganger så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Materialet heter polykarbonat. Lexan er et merkenavn på polycarbonat og Nalgene er et merkenavn på drikkeflasker og annet.

Materialet ER ett polykarbonat, en plasttype som heter Lexan.

Nalgene er ett merkenavn og produsent av drikkeflasker av bl.a Lexan.

Ang. farrisflasker så er ikke bruksområdet det samme, og det er ekstremt lite miljøvennlig kontra en sånn livstidsflaske som nalgene.

Kan åpnes og vaskes, fylles med isbiter etc.

Greit nok att den koster en hundrelapp men slik som jeg ser det så blir det som å kjøpe seg en turgaffel,

kontra en pakke med plastgafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er flaskene i hus, og de ser knall ut! Made in USA, men neppe av barnehender der...? Men man vet jo aldri. :)

Kjøper alle argumenter i denne tråden, men designet har litt å si, har det ikke? Det har det for meg, i hvertfall. :)

Man må jo like utseendet på det man anskaffer seg også? Eller...? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at brusflasker tåler utrolig mye. Men det fant jeg ut ETTER at jeg hadde investert i flere sigg aluminiumsflasker.

Sikkert noe for seg å kjøpe lexan, men inntil videre tror jeg at brusflasker er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.