Gå til innhold
  • Bli medlem

fortsatt noen skikjøringsmuligheter på valdres


coni

Anbefalte innlegg

Gikk fra Bygdisheim til Østre Kalvehøgda og kjørte ned breen under samme toppen. Veldig bra skikjrøing!

Også småtoppene rundt Bygdin Hotell (Synshorn, Bitihorn etc) tilbyr fortsatt skimuligheter men de som ha lyst å ta seg en siste tur for denne sesongen bør nok skynde seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodde i telt oppe ved tjern 1798 (tror jeg det var) under Rasletinden fra tirsdag til onsdag. Onsdag hadde jeg en fantastisk tur på de greie 2000-meterne i området. Nok av snø. Jeg gikk på vanlige konkurranse-langrennski, og det var helt ålreit bortsett fra med en stor sekk ned til Rasletjernet.

På Flya har bekkene gravd seg dype vollgraver i snøen. Da jeg gikk var det mulig å gå tørrskodd rett mot Rasletjernet og så skår over mot ryggen mot Steindalen. Tipper kanskje bekken på nedsida av Rasletjern nå er blitt åpen.

Snøen begynte også å bli litt råtten noen steder onsdag ettermiddag.

Ps. Vær obs på skavlene, disse er ivrige i å knekke av og ta med seg en del snø nedover på ettermiddagene. Jeg lurte plutselig på om det kom tordenvær når jeg lå ved tjern 1798, men oppdaga raskt at det var ei fonn oppe ved stupet mot Rasletinden som lagde et lite skred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Rasletind, Østre Kalvehøgde, Vestre Kalvehøgde pluss endel sekundærtopper i går. Nå begynte virkelig snømengden å minke! Var flere steder man måtte bære litt, men var ikke noe problem. Neste helg tviler jeg meget på at det er mulig å gå på ski på valdresflya.

Da er det vel bare sognefjellet igjen med skimuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt anpå været utover, men hvis det fortsetter som nå burde det vel være muligheter for det, selv om det er mye snø i år. Muligens litt vått.

Mange med mye større erfaring enn meg her, så kanskje noen av de kan gi en sikrere prognose :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok gå helt fint å gå til fots i midten av juli. Var bare på toppen av flya og opp mot toppene det så ut til å være skiføre nå. Så råtten som snøen var i helga, så tar det ikke mange ukene før det er farbart til fots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.